سرهنگ رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس بررسی های صورت گرفته بیشترین تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در شب‌ها و در نزدیکی پل‌های عابر پیاده مکانیزه اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 84 عابر پیاده بر اثر تصادف در استان جان باختند، اضافه کرد: متاسفانه بیشترین تعداد فوتی های تصادفات عابران پیاده، افراد مسن و کهنسال هستند.
رییس پلیس راهور اصفهان ادامه داد : برخی از عابران پیاده ترجیح می‌ دهند به جای استفاده از پل های هوایی که شاید در چند قدمی آنها باشد، با عبور از عرض خیابان و تحمل سختی های فراوان، خطر تصادف با خودروهایی که سرعت بالایی دارند را به جان بخرند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی ست که شهرداری در زمینه راه اندازی پل های عابر پیاده مکانیزه عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است.
هم اکنون حدود 30 پل عابر پیاده مکانیزه در کلانهشر اصفهان وجود دارد.
رضایی تصریح کرد : در این راستا لازم است که در کنار آموزش و فرهنگ سازی استفاده از پل های هوایی، افزایش تجهیز و احداث پل‌های عابر پیاده مکانیزه نیز در راستای تشویق شهروندان و ایجاد رغبت در آنها برای استفاده از این وسایل به قانونمندی و نهادینه کردن این فرهنگ منجر شود.
وی در بخش دیگری به کاهش پنج درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری در 9 ماهه امسال در استان اشاره و اضافه کرد: در این مدت 265 نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند.
رییس پلیس راهور اصفهان بیان کرد : همچنین در این مدت 371 نفر در تصادفات برون شهری جان باخته اند.
وی، تعداد مجروحان در تصادفات درون شهری را در این مدت هشت هزار و 179 نفر و تعداد تصادفات خسارتی را بیش از 11 هزار و 800 مورد ذکر کرد و گفت: سهم موتورسیکلت ها در تصادفات درون شهری 50 درصد بوده است.
رضایی افزود: در حوزه فوتی های تصادفات موتورسیکلت بیش از 70 درصد آنها در میانگین سنی 18 تا 25 سال بوده اند.
وی به اقدامات پلیس برای آموزش استفاده از کلاه برای راکبان موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: از تیرماه امسال پلیس راهور اصفهان با همکاری معاونت حمل وتقل و ترافیک شهرداری اقدام به آموزش استفاده از کلاه برای موتورسواران کرده است.
رییس پلیس راهور اصفهان گفت : در این طرح به جای توقیف موتورسیکلت، راکبان راهی دوره آموزشی سه ساعته می‌ شوند.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح که با هدف ارتقای ایمنی موتورسواران در چند ماهه اخیر صورت گرفته است 15 درصد از آمار جان باختگان راکبان موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.
هم اینک یک میلیون و 200 هزار دستگاه موتور سیکلت در استان تردد دارد که از این تعداد 800 هزار دستگاه در شهر اصفهان است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.