به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز سه شنبه طی اظهاراتی که بر روی پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان قرار گرفت، با اشاره به اینکه موضوع آب اصفهان مسئله ملی و اساسی برای کشور است، اظهار داشت: اصفهان یک استان راهبردی و تاثیرگذار برای تمام کشور است که سود و زیان آن می تواند برای ایران عزیز اسلامی موثر باشد.
وی با اشاره به این که دولت قول هایی در خصوص وضعیت آب استان اصفهان داده و به این لحاظ دیگر ادامه استعفای نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی به صلاح نیست، ابراز امیدواری کرد این بار دولت روی قول خود بایستد.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: این استان در کشور ویژه است و دولت ها باید به این نکته واقف باشند که اگر به اصفهان لطمه ای وارد شود، به کل کشور وارده شده و اگر اصفهان بتواند موفقیتی کسب کند، بی شک تمام کشور از این موفقیت بهره می برد.
وی اظهارداشت: اصفهان تاکنون به اندازه چندین استان کوچک مالیات پرداخت کرده است اما با این وضعیت دیگر قادر به پرداخت مالیات نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: البته برخی تصور می کنند موضوع گرو و گرو کشی است که چون دولت آب نمی دهد، پس اصفهان هم مالیات نمی دهد، اینطور نیست بلکه در اصل مالیات بر درآمد تعلق می گیرد و امروز بسیاری از فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی به وجود آب گره خورده است که اگر آب نباشد، درآمدی هم نیست که بر آن مالیات تعلق گیرد.
وی به وضعیت آب در تابستان گذشته در استان اصفهان که منجر به تعطیلی بخشی از کارخانه بزرگ ذوب آهن شد اشاره کرد و افزود: در تابستان گذشته حتی وضعیت آب شرب هم در استان بحرانی بود که به لطف خدا بارش های فصل بهار به داد مردم رسید.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: از این نظر ما تاکید می کنیم که دولت برای سال آینده از هم اکنون چاره جویی کند.
وی در ادامه به موضوع اتحاد بین نمایندگان مردم این استان در مجلس اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب نمایندگان مردم اصفهان در مجلس همواره با هم متحد بودند اما این اتحاد جنبه عینی پیدا نکرد تا اینکه در مسئله آب، این موضوع یک نقطه مشترک پیدا کرد و همه نمایندگان را به یک اقدام متحد و مشترک واداشت.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: همه نمایندگان با هر جناح و سلیقه سیاسی دست به دست هم دادند تا موضوع آب را پیگیری کنند و در این مسئله حتی نماینده ارامنه که از هموطنان عزیز ما هستند نیز به خوبی آن ها را همراهی کرد و بر همین اساس رئیس جمهور قول رسیدگی داد و دیگر ادامه این استعفا به صلاح نبود زیرا نمایندگان با حضورشان در مجلس باید قول های رئیس جمهور را پیگیری کنند و نظر بنده هم بر این بود که این عزیزان به سر کارشان بازگردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار کرد: خبرهایی به گوش رسیده که نمایندگان استان یزد هم زمزمه هایی از استعفا برای رسیدگی به موضوع آب داشته اند، البته اگر این عزیزان توجه می کردند مشخص می شد که وقتی نمایندگان اصفهان دم از استعفا برای حل موضوع آب می زنند، موضوع آب یزد هم خود به خود پیگیری می شود و این موضوع نیز برای آن ها صدق می کند یعنی وقتی اصفهانی ها در تابستان آب شرب نداشته باشند، مسلما آبی هم نیست که به یزد بفرستند و منطق حکم می کند که نمایندگان یزد هم با نمایندگان اصفهان هماهنگ باشند.
آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه به هیچ عنوان برای انتقال آب به دیگر استان ها بخل نمی ورزیم، تصریح کرد: برای انتقال آب باید منابع آبی مشخص شود تا بتوان آب را منتقل کرد اما وقتی منابع آبی مشخص نیست چگونه می توان انتظار داشت که آب از یک حوضه به حوضه دیگر انتقال یابد؟
وی در ادامه مردم اصفهان را مردمی شریف، ولایی و دین مدار خواند و اظهارکرد: اصفهانی ها که در دوران انقلاب از فعال ترین مردم کشور بودند، در دوران دفاع مقدس نیز 10 درصد کل جمعیت شهدای کشور و 10 درصد کل جمعیت جانبازان کشور ایثارگر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.
امام جمعه اصفهان اظهارداشت: همچنین این مردم سختکوش در صنعت و تولید پیشتاز هستند و این در حالیست که از بیش از هزار سال این استان عالم پرور و نخبه پرور بوده و با تاسیس حوزه های علمیه قوی توانسته علما و نخبگان زیادی را پرورش دهد و در امتداد آن نیز دانشمندان متعددی در دانشگاه های این شهر پرورش یافتند که برای کشور مفید به فایده بودند.
امام جمعه اصفهان همچنین این استان را صاحب یک تمدن غنی ایرانی ، اسلامی خواند که در دوره های مختلف تاریخی حرف های زیادی برای پرورش انسان های فرهیخته و آزاده داشته است.
14 آذر 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آینده استعفای خود را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کردند.
خواسته نمایندگان ایجاد اصلاحاتی در بودجه سال 98 و ردیف دار شدن طرح‌های تأمین آب استان اصفهان و ایجاد ستاد احیای زاینده رود بود.
2093/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.