به گزارش ایرنا، اصغر سلیمی روز جمعه در جشن روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان افزود : وزیر خارجه کشورمان سابقه طولانی در کار سیاسی و دیپلماسی دارد و سال ها در این وزارتخانه کار کرده است.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره برخی سخنان دکتر ظریف با دفاع از کارایی و تخصص وی تاکید کرد : ظریف یک چهره برتر سیاسی است و اینکه هر مسئولی ایراد و مشکلی دارد امری طبیعی است اما باید در مدیران ارشد نظام به حداقل ممکن برسد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دکتر ظریف در مجموع عملکرد مثبتی داشته است هر چند انتقادهایی ممکن است به برخی رفتارهای وی باشد که در جای خود باید به شکلی منطقی بحث و بررسی شود.
وی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی ایران بسیار قوی و مقتدر در برابر دشمنان ایستاده است، ادامه داد : توان موشکی، هسته ای و علمی ما امروز سرآمد منطقه است و باعث شد نقشه بدخواهان این نظام نقش برآب شود و راه به جایی نبرند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم تصریح کرد: اگر دشمنان ما و بویژه امریکا توان حمله به کشورمان را داشتند لحظه ای در این کار درنگ نمی کردند اما می دانند یک اشتباه آنها جبران ناپذیر و جواب ایران سخت و کوبنده خواهد بود.
سلیمی در پاسخ به سوالی درباره متوقف شدن احداث جاده چهار خطه سمیرم به یاسوج اضافه کرد: این طرح از سال 89 کلید خورد و در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال است اما در استان اصفهان و سمیرم تنها یک اسم و عنوان طرح را یدک می کشد و هنوز خبری از کار عملیاتی در این طرح ملی نیست.
وی با بیان اینکه این موضوع را سال گذشته در حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح، اعتراض و پیگیری کرده است، اضافه کرد : گویا محدوده این طرح از سمت لردگان استان چهارمحال و بختیاری تعریف شده اما امروز بعد از گذشت یکسال و نیم قرار است از سمت پل قره و یاسوج به سمت سمیرم دنبال و عملیاتی شود.
وی اعتبار طرح در مرحله اول را هزار و 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 33 کیلیومتر از طرح عمرانی چهارخطه شدن جاده سمیرم به یاسوج در محدوده استان اصفهان است که دو تونل در مسیر آن احداث خواهد شد.
به گفته وی، سرمایه گذاران و پیمانکاران در مناقصه های سمیرم شرکت نمی کنند و از همین رو اجرای برخی طرح ها مانند احداث پل رودخانه تنگ خشک بی بی سیدان چهار مرتبه به مناقصه رفته اما کسی شرکت نکرده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت مسایل گردشگری و اینکه مجلس دهم چه اقدام هایی در این حوزه داشته است ، گفت: مهمترین موضوعی که مجلس به دنبال آن است تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه است.
به گفته سلیمی سمیرم دارای 11 منطقه نمونه گردشگری و عرصه های متعدد طبیعی و تاریخی است و امروز طرح بزرگ الماس در شمال(بخش وردشت) و جنوب سمیرم( بخش پادنا) در دست اقدام و اجراست.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص فعالیت های این کمیسیون توضیح داد: یکی از مهمترین فعالیت های ما اختصاص اعتبارهای ارزش افزوده بود که سابق بر این به شکل محدود توزیع می شد اما با تصویب در این کمیسیون تزریق اعتبارات ارزش افزوده استانی شد.
وی یادآور شد: سال گذشته 180 میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری های چهار شهر سمیرم، حنا، ونک و کمه اختصاص یافت که کمک بزرگی به آنها بود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس بیان کرد : امسال تا زمان حاض 95 میلیارد ریال از این ردیف اعتبار در شهرستان جذب شده و این در حالی است که تا قبل از برنامه ششم کل اعتبار ارزش افزوده اختصاصی به شهرستان 20 یا 30 میلیارد ریال بوده است.
وی خاطرنشان کرد : امروز در تمام روستاهای بالای 20 خانوار سمیرم طرح های مختلف عمرانی، آبرسانی و آسفالت یا اجرا و نهایی شده و یا در دست اقدام و نهایی شدن است.
وی اظهارامیدواری کرد سال آینده با تخصیص اعتبارات بیشتر استانی و ملی شاهد رونق کارها و برنامه های عمرانی در جای جای شهرستان سمیرم باشیم.
شهرستان سمیرم دارای دو واحد و مرکز دانشگاهی پیام نور و آزاد اسلامی است و در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.