حیدرعلی عابدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فریدن افزود: با سرمایه گذاری در تربیت پزشک و پرستار می‌توان این نوع از نیروی انسانی را به کشورهای دیگر اعزام کرد اما تعداد نیروی انسانی در حیطه داخلی در حوزه درمان در حد استاندارد نیست.
وی به کمبود مراکز تشخیصی در شهرستان های غرب استان اشاره و اضافه کرد : با تقویت بیمارستان شهید رجایی داران، واقع در بخش مرکزی فریدن و اجرای سیستم ارجاع در آن می توان تا حد زیادی بر این مشکل فائق آمد.
سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این بیمارستان قدیمی است که طی سال های اخیر به تدریج بخش های دیگری به آن اضافه شده است.
عابدی تصریح کرد : با اضافه شدن اتاق های عمل و اتصال آن ها به بخش های جراحی سطح ارائه خدمات در این بیمارستان ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان از راه اندازی بخش ویژه درمان سالک در بیمارستان این شهر خبر داد و افزود: پلی کلینیک های سطح دو در 10 نقطه از شرق اصفهان ایجاد می شود.
اصفهان دارای حدود هفت هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان (37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه)، حدود 500 پایگاه سلامت شهری، بیش از 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد پزشکان فعال در این استان را حدود هشت هزار و 200 نفر اعلام کرد که از میان آنها حدود چهار هزار و 700 پزشک عمومی و سه هزار و 500 پزشک متخصص هستند.
شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار غرب استان اصفهان به این مناطق سفر کردند.
غرب شهرستان اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله فریدن، داران، بوئین میاندشت، افوس، چادگان، رزوه، فریدونشهر و برف انبار است که دست کم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
اغلب مردم این مناطق به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند، اما در چند سال اخیر خشکسالی آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
فقدان صنایع، بیکاری، محرومیت و کمبودهای زیرساختی در بخش های مختلف مهمترین مشکلات مردم این مناطق است.
به گزارش ایرنا، عملیات طرح توسعه اورژانس و ساختمان فعلی بیمارستان شهید رجایی داران روز پنجشنبه با حضور اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
بیمارستان شهید رجایی داران فریدن اکنون 102 تخته دارد که با اجرای طرح توسعه به 136 تخت افزایش می یابد.
این بیمارستان بیش از 40 سال قدمت دارد ، میانگین مراجعه سالانه به اورژانس این مرکز درمانی بیش30 هزار نفر است.
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار اصفهان وارد این استان شدند و روز پنجشنبه به غرب استان سفر کردند.
اعضای این کمیسیون امروز جمعه از سه مرکز بهداشتی و درمانی و یک مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی بازدید و در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات فراروی بخش بهداشت و درمان استان را بررسی خواهند کرد.
/6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.