محمود کثیرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این واحد به دلیل استفاده از مواد نامتعارف در انجام آزمون عیارسنجی مصنوعات و فلزات گرانبها و صدور نتایج نادرست، توسط واحد حقوقی اداره کل استاندارد استان اصفهان پلمب و متصدیان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: با توجه به ارزش ریالی مصنوعات گرانبها از جمله طلا، عیارسنجی آن از اهمیت ویژه ای برخوردارست و کوچکترین اشتباه در تعیین عیار آن، بر قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی دارد.
کثیرزاده تاکید کرد: اداره کل استاندارد اصفهان با توجه به اهمیت و ارزش مصنوعات گرانبها از جمله طلا، بازرسی های مستمری از واحدهای تولیدکننده طلا و آزمایشگاه های عیارسنجی آن دارد.
مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان همچنین از پلمب سه واحد تولید مصالح ساختمانی آجر و سنگدانه به دلیل غیر استاندارد بودن محصولاتشان خبر داد و گفت : پنج واحد مصالح ساختمانی نیز در این زمینه اخطار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده استاندارد در اصفهان، تولید و استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ساخت و سازهاست.
بر اساس آخرین آمار، بیشترین کارگاه های تولید طلا در اصفهان مستقر است و بیش از یکهزار و 700 مجموعه طراحی و تولیدی طلا و جواهر و حدود 30 آزمایشگاه عیارسنجی در این خطه فعالیت دارد.
3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.