به گزارش ایرنا، جشنواره ملی حرکت با حضور حدود 540 دانشجو از سراسر کشور و 85 مهمان از 46 کشور جهان ، پنجم تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
از مجموع یکهزار و 355 اثر ارسالی از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه این جشنواره، 106 اثر در بخش های کتاب، نشریه، مسابقه، انجمن علمی، فعالیت خلاقانه و محتوای دیجیتال به تفکیک گروه‌های آموزشی در رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و محیط زیست و هنر و معماری حائز مقام های برتر شدند.
در پایان این رویداد علمی، دانشگاه تبریز در بخش های محتوای دیجیتال، نشریه، انجمن برتر و کارآفرینی موفق به کسب 2 رتبه اول و 2 رتبه دوم و همچنین یک مقام سوم و دانشگاه امام صادق در بخش مسابقه، نشریه، انجمن برتر و محتوای دیجیتال موفق به کسب مقام اول و دوم شد.
دانشگاه بیرجند در بخش انجمن برتر و نشریه مقام دوم و سوم را بدست آورد و دانشگاه اصفهان در بخش محتوای دیجیتال مقام اول را کسب کرد.
دانشگاه ارومیه در بخش نشریه و فعالیت خلاقانه رتبه های دوم و سوم را بدست آورد و دانشگاه ایلام در بخش فعالیت خلاقانه، دوم شد.
دانشگاه بجنورد در بخش فعالیت خلاقانه و مسابقه اول و دوم شد، دانشگاه بوعلی سینا در بخش انجمن برتر مقام سوم را کسب کرد و دانشگاه پیام نور در بخش فعالیت خلاقانه و انجمن برتر، اول و دوم شد.
دانشگاه تبریز در بخش محتوای دیجیتال، نشریه، انجمن برتر و فعالیت خلاقانه 2رتبه اول، 2 رتبه دوم و یک مقام سوم کسب کرد ، دانشگاه تربیت مدرس در بخش مسابقه، محتوای دیجیتال و نشریه 2 رتبه اول و 2 رتبه سوم را بدست آورد و دانشگاه تهران در بخش انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، مسابقه، محتوای دیجیتال و بخش ویژه پنج رتبه اول، پنج رتبه دوم و یک رتبه سوم را کسب کرد.
دانشگاه جامع علمی و کاربردی در بخش انجمن برتر رتبه اول را کسب کرد ؛ دانشگاه حکیم سبزواری در بخش محتوای دیجیتال و فعالیت خلاقانه رتبه اول تا سوم را کسب کرد و همچنین دانشگاه خوارزمی در بخش انجمن برتر، فعالیت خلاقانه و کتاب، سه رتبه دوم و یک رتبه سوم را بدست آورد.
دانشگاه سیستان و بلوچستان در بخش مسابقه رتبه اول ، دانشگاه شهرکرد در بخش محتوای دیجیتال رتبه سوم ، دانشگاه شهید باهنر کرمان در بخش فعالیت خلاقانه رتبه اول ، دانشگاه شهید بهشتی در بخش نشریه، کتاب و فعالیت خلاقانه رتبه اول و دو رتبه سوم و دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی در بخش انجمن برتر رتبه دوم را کسب کردند.
دانشگاه شیراز در بخش های انجمن برترو مسابقه رتبه های اول، دوم و سوم ، دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش فعالیت خلاقانه و انجمن برتر رتبه اول و سوم ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش نشریه، کتاب و اختراع رتبه های اول و دوم،
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در بخش محتوای دیجیتال رتبه سوم ، دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل در بخش کارآفرینی و مسابقه رتبه اول و دوم ، دانشگاه علامه طباطبایی در بخش انجمن برتر، مسابقه و نشریه سه رتبه سوم و نیز دانشگاه علم و صنعت ایران در بخش نشریه رتبه دوم را به دست آورد.
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در بخش فعالیت خلاقانه رتبه سوم ، دانشگاه فردوسی در بخش نشریه، مسابقه، کتاب ، محتوای دیجیتال و فعالیت خلاقانه رتبه های اول، دوم و سوم ، دانشگاه گیلان در بخش محتوای دیجیتال رتبه دوم، دانشگاه مراغه در بخش نشریه و انجمن برتر رتبه اول و سوم ، دانشگاه محقق اردبیلی در رشته محتوای دیجیتال رتبه دوم ، دانشگاه ولیعصر رفسنجان در رشته فعالیت خلاقانه و کارآفرینی رتبه سوم ودانشگاه یزد نیز در رشته فعالیت خلاقانه رتبه سوم را بدست آورند.
انجمن های علمی سایر دانشگاهی های حاضر در این جشنواره نیز در بخش های مختلف شایسته تقدیر شناخته و معرفی شدند.
همچنین در بخش دیگری از دانشگاه های اصفهان، بوعلی سینا، تهران، حکیم سبزواری، خوارزمی، سیستان و بلوچستان، شیراز و محقق اردبیلی در حوزه عملکرد انجمن های علمی و دانشجویی قدردانی شد.
در بخش بین الملل نیز از 10 اثر دانشجویان کشورهای آلمان، کرواسی، بوسنی، برزیل، ایتالیا، استرالیا، چین، عمان و جمهوری آذربایجان قدردانی شد.
جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.