محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری فریدن افزود :تا کنون حدود 30 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغالزا در قالب 21 طرح پرداخت شده است؛ این در حالی است که بیش از 50 درصد جمعیت این شهرستان را روستاها تشکیل می دهد و بسترخوبی برای رونق اشتغال روستایی فراهم است.
وی با بیان این که می توان از بسترهای فعلی برای حل بخشی از مشکلات شهرستان بهره لازم برد، افزود: فریدن برغم سهمیه بالا در بخش تسهیلات اشتغالزایی دارای رتبه هفدهم استانی در بخش جذب این اعتبارات است.
شجاعی افزود: مزیت های این منطقه در بخش های مختلف زمینه ارائه طرح های بسیاری را فراهم کرده است که این مهم باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.
وی با اشاره به این که تنها 1.7 درصد از کل تسهیلات اشتغالزایی بخش خصوصی در فریدن جذب شده است گفت: مسئولان محلی و بانک ها با برنامه ریزی دقیق، مردم و متقاضیان را به سمت استفاده از این فرصت ها هدایت کنند.
معاون استاندار اصفهان یادآوری کرد: بیکاری در استان اصفهان 2.8 درصد کاهش یافته ست که این نتیجه تلاش همه شهرستان ها و مناطق بوده است.
وی گفت : مشکلات و کمبودهای موجود یک شبه به وجود نیامده بلکه محصول سال ها بی تفاوتی و کم کاری بوده است بنابراین حل مشکلات نیززمان بر است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان این که همان طور که پیشرفت ثمره کار و تلاش است، افزود: توسعه نیافتگی به دلیل اصرار بر کار نکردن و یا از دست دادن هر آنچه داشته ایم بوده است.
شجاعی همچنین با اشاره به وجود یک قرن قدمت ساز و کار اداری در فریدن گفت: با این پیشینه ، این منطقه نباید با مشکلاتی کنونی مواجه شده باشد.
وی با بیان این که توسعه به معنای رشد متوازن در تمام بخش هاست افزود: مهم ترین عامل توسعه وجود منابع انسانی شایسته اهل فکر و برنامه است در غیر اینصورت این نیروها سربار جامعه اند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان افزود: فریدن می تواند با همکاری و انسجام افکار به چشم انداز مطلوب برسد و نخستین گام این است که مردم و مسئولان بومی ابتدا از خود شروع کنند.
به گزارش ایرنا ، اطلاع رسانی فرا گیر درمورد تسهیلات اشتغالزا ، تعیین مهلت یک هفته ای برای بانک ها جهت پرداخت تسهیلات به متقاضیان، ارائه طرح به بانک ها به میزان دو برابر طرح های جذب شده کنونی، بازنگری در مطالعات سد بلطاق بوئین میاندشت و تعیین قطعی منابع مالی طرح تامین آب شرب فریدن از منابع پایدار ازمصوبات امروز شورای اداری فریدن بود .
/ 6022 / 9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.