به گزارش ایرنا، فرهاد رحیمی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تریست بدنی افزود: افکار عمومی بیشتر از این رشته به عنوان ورزشی که باید پول زیادی برای آن خرج کرد یاد می کنند، اما فراگیری و اجرای این رشته در مقایسه با بسیاری از رشته ها، هزینه زیادی نمی خواهد.
وی با اشاره به شعار 'تنیس ورزشی جهانی، رویکردی همگانی' که برای این ورزش انتخاب شده است، ادامه داد: برای مثال در یک دوره آموزشی یک ماهه در اصفهان مشتمل بر بیش از 10 جلسه، هزینه ای حدود یک میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون ریال اخذ می شود که مبلغ چندان زیادی نیست.
رئیس هیات تنیس استان اصفهان خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی از جمله اولویت ها هیات محسوب می شود، البته همکاری بیشتر با مدارس نیازمند انعقاد یک تفاهمنامه بین فدراسیون و وزارت آموزش و پرورش است.
وی میزبانی رویدادهای بین المللی تنیس همچون فیوچرز و دیویس کاپ در کشور با وضعیت ارزی فعلی را دشوار خواند و تصریح کرد: با این حال مسابقات آسیایی زیر 14 سال، آبان امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.
رحیمی از نجف آباد، مبارکه، کاشان، شاهین شهر و بُرخوار به عنوان شهرهای فعال در تنیس یاد کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی زمین تنیس گلپایگان نیز هفته آینده آغاز می شود تا این شهر نیز به مناطق فعال در این رشته بپیوندد.
این رئیس هیات، اصفهان را جزو سه استان برتر در رشته تنیس ارزیابی کرد و گفت: اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد زمین این ورزش را داراست.
رئیس هیات تنیس استان اصفهان، برگزاری جشنواره آموزش خانوادگی تنیس در جاده سلامت واقع در پارک جنگلی ناژوان، برگزاری مسابقات تور تنیس آقایان و بانوان و رده بندی تنیسورهای استان را از جمله برنامه های این هیات در هفته تربیت بدنی برشمرد.
رحیمی، شمار تنیسورهای استان اصفهان را بالغ بر پنج هزار نفر برآورد کرد و اظهار داشت: از این تعداد حدود 2 هزار نفر بطور جدی و مستمر به بازی این رشته می پردازند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توان مالی بخش خصوصی گفت: در چند ماه اخیر حدود 80 درصد از هزینه های هیات توسط فعالان بخش خصوصی تامین شده است و البته این موضوع باید بیشتر نهادینه و در تمام رشته ها بسط داده شود.
رئیس هیات تنیس استان اصفهان همچنین تاکید کرد: مجموعه های تنیس اصفهان باید تجهیز شود و افزودن و بهسازی جایگاه تماشاچیان، خبرنگاران و عکاسان به آنها ضروری است.
نایب رئیس بانوان هیات تنیس استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: این خطه از پیشروترین استان ها در ورزش تنیس به شمار می رود.
ندا مؤمن زاده افزود: بانوان تنیسور اصفهانی توانسته اند رده های زیر 10 را در رده بندی فدراسیون این رشته کسب کنند که نشان از فعالیت خوب آنان دارد.
وی همچنین تاکید کرد: این هیات قصد دارد نفرات بیشتری را به بدنه تیم ملی اضافه کند.
6027/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.