به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ، مدیر متالورژی و روش های تولید این مجتمع صنعتی گفت: ورق گالوانیزه پراستحکام با همکاری واحدهای متالورژی و روش های تولید، فولادسازی، نورد گرم و سرد و کارکنان شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری طراحی و تولید شد.
محسن مصدق افزود : این فرآورده بر اساس گرید S350 GD که از گریدهای پراستحکام در حوزۀ ورق های گالوانیزه است، مطابق با استاندارد EN 10346 طراحی و تولید شده است .
کارشناس متالورژی و روش های تولید فولاد مبارکه هم در این زمینه با بیان اینکه این گرید فولادی در گذشته از خارج کشور تأمین می شد، افزود: این محصول در ساخت قطعات اتوبوس، پروفیل مورداستفاده در مینی بوس سازی و سایر مصارفی که نیاز به استحکام دارند، کاربرد دارد.
علیرضا مولوی با اشاره به مشخصات فنی ورق گالوانیزۀ پر استحکام گفت: این نوع ورق حدود 0.15 درصد کربن و 1.1 درصد منگنز دارد و دارای استحکام تسلیم حداقل 350 مگاپاسکال و استحکام نهایی حداقل 420 مگا پاسکال است و با شرایط مناسب نورد گرم و نیز اعمال پارامترهای مناسب در نورد سرد، به صورت فول هارد و با ارائه پارامترهای مناسب به صورت گالوانیزۀ ورق خودرو با پوشش 180 گرم بر مترمربع تولید شده است.
مولوی تاکید کرد: تمامی تست های مکانیکی و سطح پوشش این محصول با موفقیت انجام شده و مورد تأیید مصرف کننده قرار گرفته است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.