به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز یکشنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی استان با اشاره به نقش موتورهای برقی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا افزود : میانگین جان باختگان موتور سیکلت در کشور 35 و در اصفهان 55 درصد است.
وی با بیان اینکه بر اساس برخی آمارها میزان آلایندگی یک موتور بنزینی 2 برابر یک خودروی پراید است، افزود: هم اینک یک میلیون و 200 هزار موتور سیکلت بنزینی در استان و از این تعداد 800 هزار دستگاه در مرکز این استان در حال تردد است.
استاندار اصفهان اظهار داشت : اختلاف قیمت یک دستگاه موتور برقی با یک موتور بنزینی حدود هشت میلیون تومان است که طی تفاهمی با سازمان محیط زیست و سازمان بهینه سازی سوخت تلاش می کنیم مازاد این هزینه با تسهیلات و یارانه دولتی جبران شود.
مهرعلیزاده با اشاره به برخی آمارهای ترافیکی استان اصفهان افزود: در 6 ماه گذشته 10 هزار نفر در سوانح ترافیکی استان مصدوم و مجروح شدند که 6 هزار و 500 مورد آن در شهر و سه هزار 500 مورد در جاده های برون شهری بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین دراین مدت 600 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که 200 مورد در شهر و 400 مورد در جاده های استان بوده است.
استاندار اصفهان با اشاره به تردد 200 هزار خودروی فاقد معاینه فنی دراستان اصفهان گفت: سامانه یکپارچه فناوری اطلاعات در حال طراحی است و بر اساس این سامانه خودروهای بدون معاینه متوقف می شود.
همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با حضور دستگاه های فعال در عرصه حمل و نقل و ترافیک و به منظور تجلیل از رانندگان و شهروندان نمونه و قانون مدار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
14 تا 21 هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
./7134/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.