به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود چایچی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: یک هزار و 540 مورد حادثه از ابتدای سال جاری تا کنون به سامانه 125 آتش نشانی کاشان گزارش شده که تنها 358 مورد آنها در ارتباط با آتش سوزی بود.
وی افزود: کاهش حادثه های منجر به آتش سوزی و تلفات جانی و مالی ناشی از آن در کاشان با بالا رفتن فرهنگ و آگاهی عمومی امکان پذیر شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: 6 ماهه نخست سال جاری آتش نشانان در یک هزار و 200 حادثه دیگر نیز خدمت رسانی کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به مسائلی مانند وقوع سیل، 29 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به افزایش آتش سوزی در انبارهای کالا اضافه کرد: برخی اماکن تجاری نیز در این افزایش نقش داشتند که پیگیر هستیم تا افراد متقاضی مجوز کسب، تائید ایمنی واحد صنفی را پیش از فعالیت دریافت کنند.
چایچی همچنین گفت: آمار نجات یافتگان حادثه ها نیز در این مدت با 23 درصد افزایش به 565 نفر رسیده و متوفیان با توجه به حادثه هایی مانند تصادف اتوبوس تهران- کرمان به 43 رسید که 6 ماهه نخست سال پیش تنها 15 نفر بود.
وی خدمت رسانی در حادثه هایی مانند افتادن در آب و فرو رفتگی یا نشست زمین را از دیگر ماموریت های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: میانگین حضور نیروهای آتش نشانی کاشان در محل حادثه ها با سه ثانیه کاهش به نسبت سال گذشته، به چهار دقیقه و 32 ثانیه رسیده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه آموزش گفت: توسعه بدون امنیت و ایمنی به عنوان نیازهای اساسی بشر ممکن نیست اما با نادیده گرفتن این موضوع، شهرها آسیب پذیر بوده و با خسارت های قابل توجهی رو به رو می شویم.
شهر کاشان با جمعیت افزون بر 300 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.