به گزارش ایرنا، اسرافیل احمدیه روز شنبه در نخستین نشست منطقه ای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری که در اصفهان برگزار شد، افزود : دستورالعمل جدید تنظیم بازار محصولات پتروشیمی و تخصیص این مواد به واحدهای صنعتی، مسائل و محدودیت هایی را برای برخی از واحدها از جمله واحدهای نساجی بوجود آورده است.
وی پیشنهاد کرد که این موضوع به استان ها واگذار شود تا نسبت به تعیین سهمیه هر واحد فعال، اقدام و دستورالعملی برای استان ها به منظور نظارت بر چگونگی اجرای آن تنظیم شود.
در این جلسه اعلام شد که بر اساس مصوبه جدید شیوه تخصیص مواد پتروشیمی، به جای استفاده از سامانه بهین‌یاب برای تخصیص سهمیه به متقاضیان، از عملکرد سال گذشته شرکت‌ها استفاده شود.
بر اساس مصوبه جدید کمیته تخصصی پتروشیمی، برای واحدهایی که در سال 96 از بورس خرید نداشته اند فقط سهمیه 22 تُن در ماه اختصاص می یابد که این مصوبه، محدودیت هایی را برای برخی از واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.
سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در دولت یازدهم برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد.
احمدیه تصریح کرد: تولیدکنندگان مواد اولیه پتروشیمی و فولاد باید کنترل شوند تا از ورود مستمر تولیدات آنها به بازار جلوگیری و از تبدیل مواد اولیه خریداری شده آنها به محصول، اطمینان حاصل شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به طرح حمایت از رونق تولید و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر، سرمایه در گردش برخی از واحدهای تولیدی بدلیل نوسانات ارزی کاهش یافته و آنها با مشکلاتی در تامین مواد اولیه مواجه شده اند.
احمدیه با بیان اینکه با وجود این مسائل شاهد سختگیری برخی بانک ها هستیم، اضافه کرد: لازم است همکاری بیشتری از سوی بانک ها برای اعطای تسهیلات صورت گیرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان همچنین با اشاره به مشکلاتی که در چند ماه اخیر برای صادرات به عراق و افغانستان پیش آمده است، گفت: در شرایط حاضر به نفع ماست که درآمد حاصل از صادرات بصورت دلار وارد کشور شود اما هنوز بسیاری از قیمت گذاری های داخلی به دلار انجام نشده و همین موضوع نیز مسائلی را در عرصه صادرات ایجاد کرده است.
احمدیه با بیان اینکه بیشتر صادرات ما به این 2 کشور است، هشدار داد: اگر ما نتوانیم از محل صادرات به این کشورها، ارز وارد کنیم آسیب جدی به صادرات و اقتصاد کشور وارد می شود.
محمدرضا علمدار یزدی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این جلسه تاکید کرد که شرکت های تعاونی و کارگزاران می توانند برای تخصیص مواد اولیه پتروشیمی به واحدهای تولیدی بویژه در صنایع نساجی، فلزی و شیمیایی مفید باشند.
ˈسیدنعیم امامی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید براینکه لازم است دستورالعمل تخصیص مواد اولیه پتروشیمی بگونه ای باشد تا تولیدکنندگان قادر به برنامه ریزی برای کار خود باشند، پیشنهاد کرد که طرح اشتغال فراگیر با طرح حمایت از رونق تولید، ادغام و از قواعد اقتصاد مقاومتی برای بهتر اجرا شدن آن استفاده شود.
اشتغال فراگیر یکی از مهمترین طرح های دولت با هدف ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در بخش‌های اقتصادی کشور است که سهم استان اصفهان از این طرح 90 هزار فرصت شغلی است.
اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد.
رئیسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت یزد و چهارمحال و بختیاری در این جلسه تاکید کردند که آنها مشکل چندانی با بانک های استان خود برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی ندارند.
همچنین در این نشست پیشنهاد شد که تصمیم گیری در باره تعطیلی واحدهای معدنی در سال های دوم و سوم به رئیسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها واگذار شود.
در این جلسه در باره چگونگی کالاهای کشف شده در انبارها نیز توضیح داده شد که این کار با دستور و حکم دادستانی یا تعزیرات حکومتی انجام می شود.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی یکی از صنعتی ترین استان های کشور به شمار می آید.
حدود سه هزار و 700 واحد صنعتی در استان یزد و یکهزار و 80 واحد صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.
6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.