به گزارش ایرنا؛ نیاز علی علایی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود : مشکل یکی از این مدارس تخریبی حل شد که با پیگیری نماینده مجلس 2 سهمیه از بنیاد برکت اخذ شده است که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم مدارس تخریبی را نوسازی کنیم.
وی اظهارداشت : برای تجهیز هنرستان های منطقه جدود یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی این شهرستان در اجرای پروژه مهر در بین شهرستان های استان اصفهان پیشتاز است.
علایی از آمادگی این شهرستان برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت : تعداد دانش آموزان این شهرستان در سال جدید بیش از 9 هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و 950 نفر در مقطع ابتدایی، یک هزار و 979 نفر متوسطه اول، یک هزار و 502 نفر متوسطه دوم و 500 نفر در مقطع پیش‌دبستانی به تحصیل مشغول هستند.
رئیس آموزش و پرورش فریدن اضافه کرد : در سال تحصیلی جدید 900 نفر از نیروهای فرهنگی مشغول کار خواهند شد که در حال حاضر کمبودی در تامین معلم نداریم و 18 نفر کمبود معلم در مقطع ابتدایی از طریق خرید خدمات آموزشی جبران شد.
علایی از اتمام برگزاری یک مرحله دوره های آموزش معلمان در مرکز شهرستان خبر داد و افزود: 250 نفر برای این دوره ها ثبت‌نام کردند که تاکنون توانستیم فقط 50 نفر از آن‌ها را آموزش دهیم و بقیه در انتظار هستند.
وی تصریح کرد : هزار و 700 نفر دانش آموز بی بضاعت در شهرستان شناسایی شد که از این تعداد با کمک خیران برای 400 نفر دانش آموز معرفی شده از سوی مدیران پوشاک و فرم مدارس خریداری شد.
مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان فریدن از افتتاح یک مدرسه تازه تاسیس با اعتباری بالغ‌ بر 10 میلیارد ریال ، کلنگ‌زنی مدرسه روستای نماگرد و بهره برداری از مدارس نیمه ‌تمام دامنه و خوابگاه آیت‌الله خامنه‌ای شهر داران در آینده نزدیک خبر داد.
علایی در بخش دیگری با ابراز خرسندی از درخشش دانش آموزان فریدن در راهیابی به رشته های دانشگاهی افزود : در آزمون سراسری 54 داوطلب دختر و 34 داوطلب پسر موفق شدند به دانشگاه های دولتی در رشته هایی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کنند.
به گفته وی رشته علوم انسانی با 98.91 درصد، رشته تجربی با 97.70 درصد و رشته ریاضی با 97.78 درصد دارای بیشترین درصد قبولی بودند.
مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان فریدن با اشاره به دستاوردهای علمی پژوهشی دانش آموزان گفت: از سه طرح علمی در پژوهش‌ سرای دکتر حسابی فریدن با موضوعات مشاهده خورشید با چشم غیر مسلح، انتقال برق با یک‌ رشته سیم و وسایل دور ریختنی و دستگاه مولتی مانیتورینگ به تازگی رونمایی شده است.
وی ادامه داد در حال حاضر 50 درصد دانش آموزان در هدایت تحصیلی سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و 50 درصد دیگر به سمت رشته های نظری تمایل دارند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان فریدن بیان داشت: از شهریور سال گذشته تا اکنون هیچ سرانه ای به‌ حساب مدارس واریز نشده است، و در سال جدید فقط 300 میلیون ریال سرانه برای مدارس شهرستان واریز شده که بسیار ناچیز است به طوری که حتی نمی توانیم بدهی گاز آن را بدهیم.
وی با اشاره به ایمن‌سازی گرمایشی مدارس شهرستان گفت: 60 درصد مدارس به سیستم شوفاژ مجهز شدند.
مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان فریدن همچنین ازخریداری و تجهیز لوازم ورزشی برای مدارس شهرستان از طریق بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش به ارزش صد میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش ایرنا؛ 9 هزار دانش آموز و 900 نفر معلم در 90 مدرسه شهرستان فریدن سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
فریدن با 2 شهر و 28 روستا وجمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.