به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مقنی نصرآبادی روز دوشنبه در آستانه سال تحصیلی جدید در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد: هشت هزار نفر از جمعیت دانش آموزان این شهرستان را اتباع خارجی تشکیل می دهند که این رقم با جمعیت دانش آموزی شهرهای مجاور برابری می کند.
وی افزود: علت این مهم ممنوع بودن نام نویسی اتباع در شهرستان های اردستان، نطنز و حتی ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل است و از این رو 226 نفر از نیروهای آموزش و پرورش کاشان برای ارائه خدمات تربیتی و آموزشی به آنها در حال فعالیت هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان وجود برخی مدرسه های دخترانه، پسرانه را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش شهرستان کاشان دانست و تصریح کرد: امسال تلاش کردیم تا دست کم کلاس های پنجم و ششم مختلط نباشد.
وی در ادامه به اجرای طرح مدرسه حمایتی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مدیر مدرسه در این طرح تنها از سوی دولت (آموزش و پرورش) تعیین می شود و در سال تحصیلی جدید نیز 35 مدرسه حمایتی با نزدیک به چهار هزار نفر دانش آموز فعالیت خواهند کرد.
مقنی نصرآبادی همچنین در زمینه کمبود نیروی انسانی نیز عنوان کرد: شمار بازنشستگان آموزش و پرورش در سه دوره آموزشی سال جاری 185 نفر است، در حالی که تنها 11 نفر به جای آنها جذب شدند.
وی افزود: نزدیک به 400 نفر از افراد دارای مدرک کارشناسی (سه برابر ظرفیت مورد نیاز) گزینش شدند تا مدرسه ها تنها از این آموزگاران مورد پذیرش آموزش و پرورش استفاده کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان همچنین با اشاره به نامه ای از اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه ساماندهی کمبود آموزگاران در این شهرستان تشریح کرد: برای جبران کمبود نیروی آموزشی در سال تحصیلی جدید در کنار برخی مدیران و معاونان مدرسه ها، از 58 مدیر و معاون بازنشسته و 37 سرباز معلم استفاده خواهد شد.
وی در ادامه از صدور 98 درصد ابلاغ های مدیران، معاونان و آموزگاران مدرسه ها خبر داد و اضافه کرد: امسال 100 نفر به آموزگاران خرید خدمات (قراردادی) افزوده شد و شمار آنها به 276 نفر رسید.
مقنی نصر آبادی همچنین راه اندازی طرح سما را یادآور شد و بیان کرد: بیش از 10 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان کاشان امسال در راستای اجرای این طرح در مدرسه های غیردولتی پوشش داده می شوند.
وی در ادامه به جمعیت 35 هزار نفری دوره ابتدایی شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: این دانش آموزان در نزدیک به 200 مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که از میان آنها 6 هزار و 400 نفر کلاس اولی هستند.
به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان، دانش آموزان این شهرستان سال تحصیلی جدید را در 330 واحد آموزشی آغاز خواهند کرد.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.