روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از مهدی خضری افزود : 90 درصد از حمل ونقل بار وکالا در بستر جاده ها انجام می شود و راهکار عملی برای کاهش تصادفات در جاده ها، آگاه سازی مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافر و کالا است.
وی افزود: مدیران فنی شرکت های مسافربری یا باربری باید نقش خود را در بحث ایمنی تردد در جاده ها چه در بخش مسافر و چه در بخش کالا جدی بگیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: براساس قوانین جدید اگر مدیر فنی یک شرکت مسافربری یا حمل و نقل کالا با آگاهی داشتن از نقص خودرو اجازه حرکت خودرو در جاده را صادر کند و سپس حادثه ای رخ دهد، مقصر شناخته شده و برابر قانون با وی رفتار خواهد شد.
خضری افزود : مدیران فنی باید تمام مسائل مربوط به سلامت و ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه مسافر و کالا را بررسی کنند زیرا مردم با اعتماد به این مدیران از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه افزایش تردد در جاده ها نقش مدیران فنی در تامین امنیت وسایل حمل ونقل عمومی کالا و مسافر را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد، گفت: با دستور دفتر ایمنی وترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برنامه بازآموزی مدیران فنی در بخش کالا و مسافر برگزار شده و در این دوره تمام دروسی که برای احراز مدرک مدیریت فنی مورد نیاز است، ارائه می شود.
براساس این گزارش دوره بازآموزی 600 نفر از مدیران فنی شرکت های مسافربری و شرکت های حمل ونقل بار در استان اصفهان برگزارشد.
200 شرکت در حوزه حمل ونقل مسافر و 400 شرکت در بخش حمل ونقل کالا در استان اصفهان فعالیت دارند.
9913/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.