دکتر مسعود دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، علت ضریب اشغال پایین تخت های بیمارستانی در آران و بیدگل را کمبودهای موجود در بخش های مختلف بهداشت و درمان این شهرستان و همجواری با کاشان دانست.
وی گفت: هم اکنون نزدیک به 100 تخت بیمارستانی در 2 باب بیمارستان آران و بیدگل وجود دارد که با بهره برداری از طرح های بهداشتی جدید تا یکسال آینده تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان به 200 عدد افزایش می یابد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل افزود: آمار مراجعه به اورژانس در شهرستان آران و بیدگل نسبت به میانگین کشور بسیار بالاست؛ در یک سال گذشته 78 هزار نفر معاینه شدند و نزدیک به 60 هزار نفر نیز به بیمارستان ها مراجعه کردند.
وی اضافه کرد: افزون بر 12 هزار نفر نیز یک سال گذشته در بیمارستان های این شهرستان بستری شدند که غیر از بیمه، نزدیک به سه میلیارد ریال یارانه پرداخت شده است.
دهقانی با اشاره به معاینه 58 هزار نفر در درمانگاه های آران و بیدگل عنوان کرد: همکاری 37 نفر متخصص با درمانگاه ها و وجود چهار نفر جراح در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان موجب شده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: تخصص ها تا آبان ماه تکمیل می شوند و امید می رود با پیگیری ها سی تی اسکن نیز تا پایان سال جاری در شهرستان آران و بیدگل مستقر شود.
هفت مرکز بهداشتی درمانی، پنج پایگاه، 9 خانه بهداشت و 2 باب بیمارستان در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می کند.
جمعیت افزون بر 103 هزار نفری شهرستان آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
آران و بیدگل در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.