محمدرضا مومن آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این بازسازی پس از اخذ مجوزهای قانونی لازم و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی انجام می شود.
وی اظهارداشت : بر اساس برآورد اولیه کارشناسان، مدت بازسازی بنای مذکور از زمان عقد قرارداد با پیمانکار حدود یک سال طول می کشد.
وی مساحت این بنای تاریخی را 2 هزار و 800 مترمربع و زیربنای آن را یک هزار و 24 متر مربع اعلام و اضافه کرد : برای مرمت این اثر تاریخی 15 میلیارد ریال هزینه می شود.
مدیرکل اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان اصفهان حفظ و حراست از بناهای تاریخی را از راهبردها و رسالت های ذاتی سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان برشمرد و گفت : پیش از این بازسازی ملک ابن سینا در خیابان ابن سینای اصفهان با صرف حدود 5 میلیارد ریال و با مشارکت دبیرخانه ادیان در دستور کار قرار گرفت.
دایره اسقفی از بناهای تاریخی محله عباس ‌آباد از محله ‌های بسیار قدیمی اصفهان و یادگاری از دوره صفویه است، شاه‌ عباس زمانی که پایتخت را به اصفهان منتقل کرد، عده‌ای از اهالی تبریز را به اصفهان و این محله کوچاند و محله‌ای که در آن زمان به محله تبریزی‌ ها شهرت داشته و ساکنان تبریزی‌ اش از آن ‌جهت که شاه، بهترین محله اصفهان را به آنان داده، نام عباس‌ آباد را برای آن برگزیدند.
جلال‌الدین همایی، ساخت این محله را مربوط به سال 988 تا 989 خورشیدی (409 سال پیش) می‌داند، ابتدای عباس‌ آباد به سمت چهارباغ عباسی و انتهای آن به پل مارنان می‌ رسد، محله‌ های اردیبهشت، آذر، صائب، لنبان، شیخ بهایی، شاپور و شمس‌ آبادی از محله ‌های همجوار با عباس‌ آباد به شمار می رود.
6026// 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.