سیدرحمان دانیالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به خشکسالی های اخیر
افزود: امسال تاکنون نیز چهار آبشخور در منطقه حفاظت شده کهیاز، دو آبشخور در منطقه شکار ممنوع ستبله، یک آبشخور در منطقه حفاظت شده کرکس نظنر و یک آبشخور در پناهگاه حیات وحش یخاب ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: 10 آبشخور نیز با همکاری خیرین و دوستداران محیط زیست، ترمیم و بازسازی شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان یادآور شد: ساخت، ترمیم و احیای آبشخورها تاثیر مستقیم و مطلوبی بر وضعیت زیست محیطی، کمیت و کیفیت حیات وحش دارد.
وی اظهار داشت: آبشخور نبض حیات مناطق حفاظت شده محسوب می شود و ساخت آنها از جمله برنامه های این اداره کل است که بصورت جدی دنبال می شود.
دانیالی گفت: با توجه به خشک شدن برخی چشمه ها، ساخت و آبرسانی به آبشخورها توسط محیط بانان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست انجام می شود.
وی تصریح کرد: چشمه ها و آبشخورهایی که خروجی آب مناسب نیست مورد احیا و بازسازی قرار می گیرد تا منابع آبی آنها ترمیم و قابل استفاده برای وحوش شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در استان حدود 400 آبشخور برای آبرسانی به وحوش وجود دارد که توسط محیط بانان، دوستداران محیط زیست و خیرین ساخته شده است.
به گزارش ایرنا؛ استان اصفهان دارای چهار پارک ملی و پناهگاه حیات وحش است که این مناطق بصورت یک زیست بوم طبیعی فعال، پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها نیز ممنوع است.
با توجه به خشکسالی های جاری، هم اکنون تمهیدات لازم برای ساخت آبشخور وحوش در برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان قرار دارد.
مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان شامل مناطق چهارگانه و شکار ممنوع با وسعت بالغ بر دو میلیون هکتار قریب به 20 درصد از مساحت استان را در برگرفته و زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی ارزشمند است.
در استان اصفهان تاکنون 62 گونه پستاندار، 296 گونه پرنده، 40 گونه خزنده، هشت گونه دوزیست و 41 گونه ماهی شناسایی شده است.
/6027/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.