به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی روز یکشنبه در مجمع مبلغان و روحانیون اصفهان در مدرسه علمیه صدر بازار این شهر، افزود : در این زمینه، استدلال های قوی و محکمی برای مباحث دینی وجود دارد که مبلغان باید آنها را برای مردم بیان کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی درصدد شبهه افکنی و تضعیف اعتقاد مردم نسبت به دین اسلام، تشیع و ولایت فقیه است، گفت: فضای مجازی، یکی از آسیب های بزرگی است که امروز جامعه ما را تهدید می کند و افکار بسیاری از جوان ها و نوجوان ها از طریق این فضا، آلوده می شود.
وی در ادامه به اوضاع خاورمیانه و نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون، ایران بعنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه محور حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی است.
عضو خبرگان رهبری بااشاره به سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران، افزود: امروز مسائل سوریه با همفکری ایران بررسی می شود.
وی گفت: زمانی آمریکا محور تحولات جهان بود اما در حال حاضر آنها نمی توانند تصمیمی برای حل مسائل سوریه بگیرند و مهمترین تصمیم ها در مورد سوریه و آزادی این کشور در ایران گرفته می شود.
آیت الله مهدوی با بیان اینکه دشمنان سوریه تلاش کردند تا این کشور را تجزیه و حکومت آن را سرنگون کنند اما تاکنون موفق نشده اند افزود: سوریه با تلاش و کمک های نظام اسلامی مقابل دشمنان در حال ایستادگی و پیروزی است .
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه ما باید حافظ و پشتیبان نظام اسلامی باشیم اظهارداشت: کشور ما طی 40 سال گذشته بیش از 40 برابر رشد و پیشرفت کرده است.
وی وضعیت کشور در شرایط کنونی را حساس دانست و افزود: مردم از نظر مالی و اقتصادی در فشار زیادی قرار دارند و برای حل مشکلات اقتصادی مسئولان باید بیش از پیش تلاش کنند.
آیت الله مهدوی اظهارداشت: مجلس، قوه قضاییه و دولت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی با اقتدار در حال حرکت و پیشرفت است افزود: باید انتقادات نسبت به مسئولان بیان و در عین حال انسجام ملی نیز باید حفظ شود و از روند پیشرفت نظام اسلامی حمایت کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سستی و کم کاری برخی مسئولان توجیه پذیر نیست اظهارداشت: رفتار و عملکرد افرادی که عامدانه و جاهلانه اشتباه و خطا می کنند باید اصلاح شود.
آیت الله مهدوی مشکلات اقتصادی کشور را بی ارتباط با دشمن دانست و گفت: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید با احتکارهایی که هر روز شناسایی می شوند با جدیت برخورد کنند.
مجمع بزرگ مبلغان و روحانیون اصفهان روز یکشنبه با حضور یکهزار نفر از ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و روحانیون این استان در مدرسه صدر بازار برگزار شد.
حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران، امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج طلاب و روحانیون و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در برگزاری این همایش همکاری و مشارکت داشتند.
برنامه های تبلیغی مبلغین دینی ویژه ایام محرم از اول تا 11 این ماه قمری برگزار می شود.
7150 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.