به گزارش ایرنا، ' حبیب الله طاهرخانی ' عصر یکشنبه در مراسم افتتاح و بهره ‌برداری از پروژه‌ های عمرانی شرکت عمران شهر جدید بهارستان اصفهان بدون اشاره به نام شهرهایی که قرار است این واحدهای مسکونی در آنها احداث شود، افزود: ساخت این تعداد واحد مسکونی بصورت مشارکتی انجام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، گفت: مسئولیت پذیری دولت باعث تکمیل این پروژه شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: پروژه مسکن مهر از سال 86 و 87 در دولت نهم شروع اما در زمان تصدی دولت های نهم و دهم تکمیل نشد.
وی با بیان اینکه تکمیل این نوع پروژه های نیمه تمام در دولت بعد کار سختی است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید میراث دار پروژه ای بود که بخش عمده ای از آن تکمیل نشده بود.
طاهرخانی اضافه کرد: انتقادهایی به مسکن مهر وارد بود و به همین دلیل دولت تدبیر و امید با کیفیت بهتری به این پروژه نگاه کرد و اکنون تولید و عرضه مسکن با کیفیت مناسب اتفاق خوبی است که توسط دولت مستقر رقم می خورد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، توسعه امکانات حمل و نقل را یکی از نیازهای اساسی شهرهای جدید بیان کرد و گفت: توسعه تجهیزات و امکانات حمل و نقل در شهرها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد زیرا دسترسی به حمل و نقل مناسب حق شهروندان است.
وی اظهارداشت: پروژه قطار حومه ای بهارستان - اصفهان نیز با همین هدف در حال اجراست.
طارهرخانی گفت: امروز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه مترو بهارستان آغاز شد و امیدواریم تا 18ماه آینده شاهد افتتاح پروژه قطار حومه ای بهارستان - اصفهان باشیم.
وی افزود: بهره برداری از پروژه قطار حومه ای بهارستان - اصفهان زمینه توسعه و سرمایه گذاری در بهارستان بیش از پیش فراهم می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به طرح های افتتاح شده این اداره کل در هفته دولت گفت: 19 پروژه راهسازی در استان اصفهان به بهره برداری رسید و 173 کیلومتر مسیر به سر جمع راههای این استان اضافه شد.
حجت الله غلامی ، افزود: با اجرای این طرح ها، بسیاری از نقاط حادثه خیز استان اصفهان حذف شدند و توانسته ایم این نقاط را به حداقل برسانیم.
وی افزود: ۱۱ درصد طرح مسکن مهر کشور شامل 211 هزار واحد مسکونی در استان اصفهان اجرا شد که از این تعداد ۱۶۱ هزار واحد شهری و ۵۰ هزار واحد روستایی بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: ۴۹ درصد مسکن مهر در این استان پیش از دولت تدبیر و امید و 51 درصد آن طی 6 سال گذشته و در دولت تدبیر و امید تکمیل و به بهره برداری رسید.
هفت پروژه عمرانی شهر جدید بهارستان روز یکشنبه با حضور حبیب الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان محلی افتتاح و به بهره برداری رسید.
شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی ‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم‌ ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته‌ است.
7141 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.