این عده در حاشیه برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با تاکید بر عامل جذابیت در عرصه فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان افزودند: دنیای کودکی سرشار از تخیلات و افکار رویاگونه است که باید در این وادی بیشتر ورود کرد.
یکی از کارگردانان مشهور سینما با تاکید بر اهمیت رویاپردازی در کودکان و نوجوانان گفت: این نکته باید از هم اکنون مورد توجه فیلمسازان نوجوان و جوان قرار گیرد.
'فریال بهزاد' خاطرنشان کرد: ساخت فیلم برای کودک، وقتی با رویا پردازی و خلاقیت همراه باشد بهتر می تواند به موضوع شکل دهی یک انسان خوب با ویژگی های تعریف شده همراه شود.
وی یادآور شد: لازمه این شیوه فیلمسازی، داشتن مطالعه، دانش و اطلاعات لازم و کافی است.
این کارگردان، به منابع بسیار برای افزایش اطلاعات و به روز کردن دانسته ها در زمینه فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کرد که توجه و تاکید به سینمای کودک، تاثیر مهمی در آینده کشور نیز خواهد داشت.
یک کارگردان انیمیشن نیز گفت: یکی از راه های جذابیت بخشی به آثار ساخته شده برای کودکان و نوجوانان توجه به تخیلات و داستان فانتزی است.
' بهرام عظیمی ' افزود: دنیای کنونی کودکان و نوجوانان به دلیل امکان آسان تر دسترسی و تماشای فیلم های خارجی برای کودکان با گذشته بسیار متفاوت شده است.
وی بابیان اینکه سطح توقعات کودکان نیز با تماشای فیلم های خارجی بالا رفته است گفت: فیلمسازان و کارگردانان باید این نکته را بسیار مدنظر قرار دهند که سینمای کودک صرف پرداختن به پند و اندرز و آموزش نباید باشد و باید با راه های جدید و ظریف و شیوه هایی که کودک و نوجوان را جذب کند، آثار خود را تولید کنند.
یک بازیگر سینما و تلویزیون هم گفت: فیلم های کودک و نوجوان باید دغدغه این گروه سنی را مطرح کنند.
' کمند امیرسلیمانی ' افزود: ایجاد فضای شاد و خلاقانه برای مخاطب که همانا کودک و نوجوان هستند می تواند در جذابیت این سینما بسیار موثر باشد.
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در پیامی که به مناسبت برپایی جشنواره بین المللی فیم های کودکان و نوجوانان در اصفهان ارسال کرد از سینمای کودک و نوجوان بعنوان یک صنعت مادر در این عرصه یاد کرد و گفت: این سینما اگر بتواند رابطه‏ سالم و زاینده خود با مخاطبان را حفظ کند، آنگاه نه تنها خود به رونق و آرامش خواهد رسید، بلکه صنایع مجاور خود را نیز به تحولی قابل توجه سوق خواهد داد.
' علیرضا تابش ' افزود: حوزه‏ هایی همچون نشر، صنایع سرگرمی دیجیتال، هنرهای زیبا و محصولات جانبی، همه می‌‎توانند متاثر از رونق و پویایی سینمای کودک و نوجوان، جانی تازه بگیرند و فضای عمومی محصولات کودک و نوجوان را به رنگ و طعم خود درآورند.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین (ع ) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، ساحل و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
این جشنواره به دبیری علیرضا رضاداد تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.
6994/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.