به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا احمدی عصر یکشنبه در نشست صمیمی شاعران و مدیران فرهنگی و هنری استان قم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی – هنری شهید سید مرتضی آوینی، افزود: یکی از شئونات دفاع، در عرصه فرهنگ است که در این زمینه هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند.
وی با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیازمندهایی دارد و همه ما در تامین آن وظیفه داریم، افزود: یکی از این نیازمندی ها در زمینه مسائل فرهنگی و هنری است.
وی در ادامه با بیان ویژگی های قم اظهار کرد: قم در زمینه فقه، فقاهت، علم و ادبیات دارای جایگاه بی نظیری است و باید در محفل شعری که در این استان برگزار می شود، شاعران انقلابی حضور فعال داشته باشند.
احمدی بر لزوم مقابله با نقشه های دشمنان تاکید و بیان کرد: دست و پایی که دشمن می زند به دلیل عجز و ناتوانی اش در برخورد با انقلاب اسلامی ایران است و به لطف خداوند به هدف های خود برای مقابله با انقلاب اسلامی نخواهد رسید.
وی گفت: در معرکه 7 ساله ای که جریان تکفیری منطقه را درگیر خود کرده است، جوانان قمی برای حضور در میدان مقابله با جریان تکفیری حضور بسیار فعالی دارند و در این مساله جزو استان های برتر کشور هستند.

** زبان گویای شعر از نقاط قوت ایرانیان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه، با بیان جایگاه قم در شعر آیینی گفت: شاعران قمی در جلسه شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور بسیار پررنگی داشتند که این موضوع نشان دهنده توانمندی بالای شاعران استان در شعر آیینی می باشد.
سید موسی حسینی کاشانی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ارزش شعر و تاثیر آن در جامعه گفت: یکی از نقاط قوت ملت ایران، همین زبان گویای شعر است و امیدواریم که بتوانیم با بضاعت اندک خود انگیزه ها را در این زمینه افزایش دهیم.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.