به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری یکشنبه شب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم افزود: ذیحسابان دستگاه های اجرایی باید هزینه کرد اعتبارات در جهت تأمین تجهیزات ادارات را به خوبی رصد کرده و در حد امکان اجازه خرید محصولات خارج از استان را ندهند.
وی با بیان اینکه مشکلات و موانع تولید در واحدهای صنعتی باید به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملیاتی برای برطرف کردن آنها ارائه شود، خاطرنشان کرد: هرکدام از دستگاه های اجرایی ذیربط باید وظیفه خود را برای برطرف کردن مشکلات واحدهای اقتصادی به خوبی بدانند و در زمان مشخص آنها را مرتفع کنند.
معاون امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه وضعیت تسهیلات پرداخت شده به واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی باید شفاف سازی شده و روند هزینه کرد آنها مشخص شود، گفت: دستگاه های اجرایی برای اجرای مصوبات ستاد رفع موانع تولید باید کاملا پاسخگو باشند.
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم از ابتدای سال 97 حدود 265 مصوبه در حوزه های زیربنایی، تأمین اجتماعی، مالیاتی، بانکی، محیط زیستی و سایر داشته است که 165 مصوبه انجام شده، 69 مصوبه در دست اقدام است، 19 مصوبه از سوی متقاضیان پیگیری نشده و 12 مصوبه نیز همچنان از سوی دستگاه های اجرایی انجام نشده است.
وی همچنین تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان قم بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغ شده، برای تأمین برق ادارات باید از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی استفاده کنند که در این رابطه و برای تأمین اعتبارات لازم باید هماهنگی انجام شود.
غضنفری در پایان با اشاره به برخی از واحدهای صنعتی و خدماتی که تعدیل نیرو کرده اند، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید مسأله تعدیل نیرو در واحدهای گوناگون صنعتی و خدماتی را با جدیت پیگیری کنند تا به دلیل ضعف مدیریتی هیچ کسی بیکار نشود و از وقوع این مسأله پیشگیری کنند.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم با حضور معاون استاندار، مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی ذیربط و بانک ها و جمعی از فعالان اقتصادی استان در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.