در این پیام که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: هفدهم مردادماه یادمان شهادت مظلومانه شهید سرافراز محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز خبرنگار نامیده شده است، روزی که یادآور مجاهدت زنان و مردانی حقیقت ‌طلب است.
آیت الله سید محمد سعیدی با بیان این که عصر کنونی؛ دوران تبادل داشته‌ ها و انتشار سریع اطلاعات و اخبار است، افزوده است: در این میان، جامعه ‌ای توسعه ‌یافته معرفی می‌ گردد که بتواند در کنار مولفه ‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، بر معیار آگاهی بخشی عمومی، اطلاعات و در واقع عنصر مهم دانایی تاکید کند.
وی اضافه کرده است: در این عرصه، رسانه ‌ها و به ‌ویژه اصحاب خبر و اطلاع ‌رسانی با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش محوری بر عهده ‌دارند.
وی تصریح کرده است: سفیران خبر؛ در عصر ارتباطات و تعاملات انسانی، تصویری روشن از دهکده جهانی برای ساکنان کره خاکی به ارمغان آورده ‌اند که برجسته ‌ترین نماد حضور آن‌ ها اگر دیروز صرفا روزنامه، رادیو و تلویزیون بود، امروز با سرعتی خیره‌ کننده، جای ‌جای صفحه ‌ها و شبکه‌ های اجتماعی بر آن افزوده ‌شده و رسالت هر خبرنگار متعهد را صد افزون کرده است.
آیت الله سعیدی در این پیام بیان کرده است: امروز خادمان این آستان کبریایی سعی و تلاش خویش را در جهت بسترسازی برای حضور موثر تلاشگران عرصه قلم، خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه ‌نگاران، عکاسان و تمامی خادمان با وفای رسانه ‌ای حضرت فاطمه معصومه(س) معطوف داشته ‌اند و با عنایات این بانوی بزرگ شاهد درخشش و نشر مفاهیم قرآن و اهل ‌بیت(ع) از این بارگاه نورانی، به میزبانی رسانه ‌های مختلف دیداری، شنیداری، مکتوب و فعالان عرصه مجازی هستیم.
وی دراین پیام ادامه داده است: با ادای احترام به همه تلاشگران عرصه اطلاع‌ رسانی، این روز عزیز را به خبرنگاران و طلایه داران این جبهه تبریک و تهنیت می‌ گویم و از جد و جهدشان در بر افروختن چراغ اطلاع‌ رسانی مسئولانه تقدیر و تشکر نموده و یاد و نام همه شهدای خبرنگاری که صحنه ‌های انقلاب، دفاع مقدس و افتخارآفرینی‌ های شکوهمند مردم غیور ایران اسلامی را در عرصه ‌های مختلف ثبت و ضبط کرده‌ اند را گرامی می‌ دارم.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) در پایان این پیام آورده است: توفیق و ادامه خدمت بابصیرت در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهانم.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.