به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با تشکر از مواضع انقلابی رئیس جمهوری تاکید کرد: مواضع قاطعانه و شجاعانه رئیس جمهوری در ماه های گذشته قابل تقدیر است و باید به این نکته توجه شود که در مقابل دشمن عهد شکن باید با قاطعیت برخورد و با عهد شکنان خیال مذاکره نداشت.
وی گفت:نصب العین قراردادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ومراجع تقلید، نزدیکی بیشتر مسئولان به مردم، عزم جهادی در مسیر اقتصاد مقاومتی، اصلاح تیم های اقتصادی ومدیران کشور،اصلاح نظام بانکی، ارتباط فعال خارجی با کشورهای همسایه ، مبارزه با قاچاق و تاکید بر کالای داخلی، مبارزه با مفاسد با تمام وجود، کنترل بازار ارز و سکه و مواضع شجاعانه در برابر دشمن از جمله انتظارات مردم از مسئولان کشور است.
اعرافی با بیان اینکه در برخی موارد اراده قوی و برنامه ریزی سازمان مند برای حل مشکلات وجود ندارد تاکید کرد: همه بدانند که تمام گره های کشور قابل گشودن است چرا که ملتی که معجزه قرن را با انقلاب اسلامی خود رقم زده است، توان حل مشکلات اقتصادی را دارد.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه مبارزه با فساد علاوه بر قاطعیت نیاز به برنامه ریزی دارد اظهار داشت: مسئولان آمریکا بدانند که ملت ایران از این بحران ها نیز عبور کرده و دربرابر شما با تمام وجود مقابله خواهد کرد.
وی با اشاره به شرایط جدید و حساس کشور گفت: قلدرمآبی و اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران ناشی از عصبانیت و خشم آنها از ماندگاری انقلاب اسلامی و اقتدار ملت ایران در بیرون از مرزهای خود است.
اعرافی با بیان اینکه در چهلمین سال انقلاب اسلامی؛ استقلال، آزادی و پیشرفت های مختلفی در کشور ثبت شده است ادامه داد: مسئولان آمریکا پیمان ها را می شکنند و ژست قلدرمآبانه می گیرند تا با جنگ روانی و هدف قرار دادن مردم ایستادگی ملت بزرگ ایران را از بین برده و وحدت میان مردم را فروپاشد.
امام جمعه موقت قم با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر توطئه های دشمنان افزود: امروز کشور در شرایط حساسی است که وحدت، انسجام، هوشیاری، اقدام جهادی و پیروی از رهبر انقلاب اقدام هایی است که باید مورد توجه مردم باشد.
وی ایجاد اخلال و ناامنی درکشور را از جمله اهداف دشمن از فشار اقتصادی و جنگ روانی دانست و ادامه داد: هوشیاری مردم، اقدام جهادی مسئولان نیاز امروز کشور است که در این زمان نهادهای مختلف وظایف سنگینی به عهده دارند.
وی در ادامه با اشاره به حمله اتمی آمریکا به دو شهر بزرگ ژاپن در اواخر جنگ جهانی دوم و کشته شدن بیش از 200 هزار ژاپنی گفت: این اقدام جنایتکارانه لکه ننگی بر پیشانی آمریکا در طول تاریخ ثبت کرد و هرگز تاریخ این جنایت را فراموش نمی کند.
اعرافی گفت: آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی علیه بشریت استفاده کرده و امروز مدعی صلح و دوری از سلاح اتمی است، وای و ننگ بر شما که دهها جنایت ننگین در پرونده خود دارید.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه امروز اگر کسی باید مدعی باشد آن کشورهای مستضعف دنیا هستند ادامه داد: اگر آمریکا و کشورهای دارای حق وتو در سازمان امنیت راست می گویند و مدعی خلع سلاح اتمی در جهان هستند ابتدا از خود شروع کرده و سلاح های اتمی خود را کنار بگذارند.
وی شعار «مرگ بر آمریکا» را موجب هراس و سرخوردگی مقامات جنایتکار آمریکا دانست و تاکید کرد: همچنان ندای «مرگ بر آمریکا» همچنان در سراسر کشور طنین انداز است و این شعار ملت ایران در برابر دولتمردان و حاکمان زورگو و مستکبر آمریکا است و این شعار تا زمانی که آنها عاقل شده و دست از ستم بر ملت ها برندارند ادامه خواهد داشت.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.