به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر سه شنبه در دیدار خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در ایام اربعین حسینی با تاکید بر پرهیز از انتشار هرگونه مطلب اختلافی در ایام اربعین به ویژه در موکب ها ادامه داد: موکب حضرت معصومه(س) در مسیر نجف به کربلا باید معرفی کننده مجاهدت‌ها و دستاوردهای قم در طول تاریخ باشد.
وی به کارگیری نیروهای متخصص را در برپایی موکب این آستان مقدس ضروری دانست و افزود: موکب حرم حضرت معصومه(س) به دلیل انتساب به آستان کریمه اهل بیت(س) با دیگر موکب ها متفاوت است به همین دلیل باید از افراد متخصص در برپایی این موکب استفاده شود.
سعیدی با بیان اینکه خدمات ارائه شده با زائران اربعین باید متناسب با انتظار زائران، میزان استقبال و توانایی آستان باشد ادامه داد: در اربعین امسال در قالب نمایشگاهی آستان مقدس و شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) در موکب این آستان به زائران معرفی خواهد شد.

** معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه با اشاره به شناسایی و آغاز رفع نواقص زیرساخت های موکب حضرت معصومه(س) در کربلا گفت: هماهنگی‌های مختلفی از سه ماه گذشته برای آماده‌سازی زیرساخت‌های موکب حرم مطهر در کربلا انجام شده که مقدمات لازم برای رفع کمبود فضاهای خدماتی از جمله 50 چشمه سرویس بهداشتی و حمام فراهم شده است و کار اجرایی آن از هفته آینده آغاز می شود.
هادی محمودنژاد، تامین تأسیسات برق و بخش مکانیکی را از جمله مشکلات فنی پیش روی ارائه خدمات مطلوب به زائران دانست و ادامه داد: در زمینه خدمات‌رسانی به زائران پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و رفع این مشکلات از ماه ها قبل در دستور کار قرار گرفته است.

** رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه با بیان اینکه این آستان در قالب موکب، خدمات خود را در خارج از مرزهای ایران اسلامی توسعه داده است گفت: برگزاری مراسمات مذهبی، پاسخ‌گویی به شبهات، ارتباط‌گیری با اعتاب مقدس و علمای عراق، فراهم‌سازی بستر مورد نیاز برای فعالیت رسانه‌ها، اعزام سفیران کریمه به مواکب دیگر و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای کودکان از جمله فعالیت‌های فرهنگی موکب حرم مطهر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی با اشاره به فعالیت سه ساله این موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این موکب علاوه بر خدمات رفاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز اهتمام ویژه داشته و اقدام های مهم و تاثیرگذاری انجام داده است.

** مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر با بیان اینکه باید حضور بانوان در موکب امسال پررنگ‌تر شود، اظهار کرد: موکب‌های مختلف در مسیر اربعین حسینی خدمات رفاهی را در اختیار زائران قرار می‌دهد اما وجه تمایز آستان مقدس پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی است. مریم شهبازی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو در دو سال گذشته در بخش بانوان از اجرای گسترده برنامه‌ها جلوگیری کرده است که امیدواریم با افزایش نیروهای این بخش بتوانیم به نتایج قابل توجهی برسیم.

** معاون پشتیبانی و منابع انسانی آستان کریمه اهل‌بیت(س) نیز در این جلسه از توزیع بیش از 153 پرس هزار غذا و 45 هزار قرص نان در اربعین سال گذشته در میان زائران خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 300 تن از قم برای ارائه خدمت برای ارائه خدمت به زائران اربعین به کشور عراق اعزام شدند
حسین سامیان با اشاره به حمایت ها و مشارکت گسترده خیرین در تامین هزینه‌های این موکب ادامه داد: ارائه خدمات مختلف در بخش فناوری از جمله اینترنت مورد نیاز خادمان و زائران است که تلاش می‌کنیم امسال با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز خدمات خود را در این حوزه توسعه دهیم.
حرم حضرت معصومه(س) سه سال است که در عمود 1080 در نزدیکی کربلا با برپایی موکب به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.
اربعین حسینی امسال در هشتم آبان ماه بوده که زائران اربعین از حدود 15 روز قبل از اربعین پیاده روی خود را از نجف به سمت کربلا آغاز می کنند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.