مرتضی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر آخرین تصمیم های گرفته شده برای این الحاق اظهار داشت: برغم موافقت اهالی شهرستان های یاد شده ولی مسئولان استان مرکزی به شدت با این موضوع مخالف هستند.
وی با اذعان به حساسیت بالای مساله تقسیمات کشوری به دلیل احتمال بروز حوادثی مانند آنچه که در کازرون فارس رخ داد، افرود: الحاق این دو شهرستان به قم باید در دستور کار وزارت کشور قرار بگیرد، از قم یک سری مستندهایی می خواهند، کارهایی نیز انجام شده ولی باید چراغ خاموش جلو برویم.
وی افزود: مخالفان این الحاق از جایگاه و نفوذ اجتماعی بالایی برخوردار هستند، یعنی اگر70 درصد مردم موافق این الحاق باشند، آن 30 درصد مخالف با قدرت چانه زنی که دارند مانع این کار می شوند.
بابایی با یادآوری اینکه بر اساس قوانین و ضوابط تقسیم های کشوری یک استان متشکل از چند شهرستان است، گفت: بر این اساس تک شهرستان بودن قم خلاف قانون تقسیمات کشوری است، که باید اصلاح شود‌.
مدیرکل دفتر سیاسی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تعداد فرق و مذاهب شناسایی شده در این استان گفت: این مساله کاملا محرمانه است، ولی شناسنامه فرق و مذاهب تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر فرق و مذاهب تبلیغات خود را با ظرافت خاص و به شکل زیر پوستی انجام می دهند، افزود: اگر فعالیتشان ازچهارچوب و ضوابط قانونی خارج باشد با آنها برخورد می شود‌.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.