به گزارش ایرنا ازروابط عمومی استانداری قم،سید مهدی صادقی روز پنجشنبه درجلسه شورای اقامه نماز استان قم افزود: اقامه نماز دارای پیش زمینه معنوی بوده و نباید جنبه مادی به خود بگیرد.
وی با تاکید بر زمینه سازی برای اقامه باشکوه نماز درمحافل عمومی و نیز ترغیب عمومی به این امر گفت: در بحث نماز متولیان نباید به دنبال مزد گرفتن باشند و این امر دینی نباید با مسائل غیرتوحیدی اختلاط شود.
رئیس ستاد اقامه نماز قم نیز در این جلسه با اشاره به توسعه نمازخانه های این استان، از ایجاد نماز خانه های بزرگ و مجهز در نهادهای مختلف اجرایی و همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خبر داد، و گفت: در بیشتر دستگاه های اجرایی از جمله استانداری، اقتصاد و امور دارایی، بانک ها،شرکت های نفت و گاز، دیوان محاسبات، سایت فردو، دانشگاه قم، دانشگاه حضرت معصومه و سایر مراکز، نماز خانه های خوبی احداث شده است.
محمد خامه یار با اشاره به انجام بازدید های منظم فصلی با همکاری فرمانداری و تشکیل شورای تامین استان و شهرستان برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم نماز جماعت در مناسبت های خاص مانند تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: در سال های اخیر نماز جماعت
ظهر تاسوعا و عاشورا با نظم خاصی اقامه می شود و هیات های مذهبی نیز همکاری خوبی در این خصوص دارند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.