به گزارش ایرنا، در این آیین که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم ترتیب یافت، حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از خدمات ارزنده تورج همتی مدیرکل سابق حافظت محیط زیست قم تقدیر و سید رضا موسوی را به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان معرفی کرد.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم در سخانی اظهار داشت: مسئولان محیط زیست از سال های گذشته زنگ خطر مسائل زیست محیطی را به صدا درآوردند که در بعضی از موارد جدی گرفته نشد و امروزه شاهد مشکلات بسیاری در سطح کشور هستیم.
موسوی افزود: حل مسائل زیست محیطی نیازمند هم گرایی در بین مسئولان و دستگاه های مربوطه است، ضمن این که در حال حاضر در سیاست های کلی نظام قدم های خوبی در حوزه محیط زیست برداشته شده است.
وی با بیان این که هنوز در بسیاری از مناطق سند آمایش تهیه نشده است گفت: برای فراهم سازی زیرساخت های زیست محیطی باید این اسناد تدوین شود و مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: طبق گزارش ها در استان قم سند آمایش به تصویب رسیده است که امیدواریم در اجرای برنامه های توسعه پایدار و حفظ محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که یکی از پایه های توسعه پایدار بحث محیط زیست است گفت: اگر مسائل زیست محیطی نادیده گرفته شود به اهداف آن توسعه دست پیدا نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: محیط زیست دارای قوانین متنوعی می باشد، این در حالی است که در بعضی از تصمیم گیری ها نگاه سطحی و مقطعی صورت گرفته و باعث شده به نکات کارشناسی توجه نشود و امروز شاهد بحران های زیست محیطی در سراسر کشور باشیم.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست قم از مغفول ماندن مشارکت در مسائل زیست محیطی انتقاد کرد و گفت: در مسائلی که عموم مردم، نخبگان، گروه های مختلف و سازمان های مردم نهاد ورود پیدا کرده اند شاهد اتفاق های مثبت و مطلوبی بوده ایم.
وی گفت: باید از ظرفیت سرمایه های اجتماعی در فرهنگسازی و نهادینه سازی حافظت از محیط زیست بهره ببریم، چراکه فضا به گونه ای نیست که از دولت توقع کمک رسانی در این حوزه را داشته باشیم و نقش دولت سیاست گذاری و هدایت مسائل است.
موسوی با اشاره به این که استان قم سرریز مسائل و مشکلات زیست محیطی استان های دیگر است گفت: این استان در مرکز کشور قرار گرفته است، از این رو باید در اصول توسعه ای قم به مسائل زیست محیطی توجه ویژه ای شود تا از تخریب محیط زیست جلوگیری گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان های زنجان و اردبیل و معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قم از جمله سوابق موسوی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست قم به شمار می آید.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.