سید مجدالدین معلمی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاید کسی در کشور تصور نکند که قم درحوزه طنز حرفی برای گفتن داشته باشد ولی برگزاری منظم محفل شعر ادبی قمپز و جشنواره های طنز سوهان روح نشان داد که این استان در تمام عرصه های ادبی حرف های زیادی برای گفتن دارد.
وی اظهار داشت: نهایت سابقه طنز قم 6 سال است ولی در این دوره کوتاه شعر طنز استان جایگاه خود را در کشور پیدا کرده به گونه ای که شعر شاعران قمی در جشنواره های کشوری و محافل رسمی و معتبر جزو سرآمدان و برگزیدگان می باشد.
وی با بیان اینکه شعر قم به صورت خودجوش درحال زایش، تولید و تکمیل است اظهار داشت: شاید بتوان شعر را تنها رشته هنری در این استان دانست که دچار خلاء نسلی نشده و به صورت زاینده کارش را به خوبی انجام می دهد به گونه ای که شعرای قمی جزو سرآمدان نسل دوم و سوم شعر کشور هستند.
معلمی گفت: درخشش امروز شعر استان در تمام جشنواره ها و محافل معتبر ادبی چیزی است که در دهه اخیر رقم خورده و به واسطه تربیت نسل جدید شاعران می توان امید داشت تا سال ها ادبیات و شعر قم چهره برجسته کشوری بماند.
وی درادامه به حضور 20 شاعر از این استان در دیدار رمضانی شعرا با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: حضور چشمگیر شاعران قمی در این محفل ادبی نشان از ظرفیت های عظیم ادبیات و شعر استان دارد.
وی با بیان اینکه این دیدار چهارشنبه هفته گذشته با حضور حدود 120 شاعر از ایران و کشورهای فارسی زبان برگزار شد،گفت: عباس احمدی قطعه شعری طنز، سمانه روشنایی، ابیاتی در وصف حضرت زینب(س)، فاطمه معصومه شریف ،شعری عاشورایی و فرشته سادات حسینی، ابیاتی در وصف حضرت امام موسی بن جعفر(ع) را قرائت کردند که این اشعار شاعران قمی مورد استقبال رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
معلمی همچنین با اشاره به سابقه قم درشعر آئینی تاکید کرد: سالانه شاعران آئینی نیز در مراسمی با رهبر معظم انقلاب حضور دارند که علاوه بر مدیریت این جلسه، تعدای از شعرای قمی نیز به شعرخوانی می پردازند.
وی با بیان اینکه برای چهارمین سال متوالی شعرخوانی طنز این مراسم توسط شاعران قمی اجرا شد،ادامه داد: سالانه رهبر معظم انقلاب در یکی از شب های ماه مبارک رمضان میزبان شاعرانی از ایران و کشورهای فارسی زبان است که آنان در این محفل ادبی به قرائت ابیات سروده خود می پردازند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.