به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان در ابتدای این آیین ضمن گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر گفت: با وجود تمام امکانات و ادوات جنگی که ابرقدرتها در اختیار بعثی ها قرار دادند اما پیروزی برای رزمندگان جبهه اسلام با حضور نیروهای مخلصی بود که تنها با خدا معامله کرده بودند.
سردار سید جواد هاشمی افزود: خرمشهر با آن همه تجهیزات و نیروهای دشمن و تسلیحات در جبهه ای نابرابر از نظر امکانات و نیرو با معجزه الهی و به خواست خداوند به پیروزی رسید؛ فتح خرمشهر، در طول این هشت سال فتح عظیمی برای جبهه اسلام بود.
وی ادامه داد: امروز وظیفه ما ادامه دادن مسیر شهدا و پاسداری از خون های پاک دلیرمردان این سرزمین است؛ حرکت در مسیر شهدا، حرکت در مسیر عزت، اقتدار و استقلال میهن اسلامی است.
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم نیز در این آیین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد، ایمان و روحیه ایثار رزمندگان و عنایت خداوند متعال را موجب فتح خرمشهر دانست.
سردار غلامرضا احمدی بیان کرد: شکست دشمنان بعثی با ایمان و ایثار رزمندگان بدست آمد، این پیروزی معجزه الهی بود که در پی مقاومت جبهه حق در برابر کفر محقق شد.

** دیدار استاندار قم با خانواده شهدای سوم خرداد
همچنین همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر استاندار قم به همراه مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثاگران استان با خانواده معظم شهدای فتح خرشهر دیدار کرد.
سید مهدی صادقی در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین بیت المقدس گفت: این پیروزی ها مدیون ایثار و از جان گذشتگی جوانانی است که در دامان پاک پدران و مادرانی نیکو پرورش یافتند و افتخار آفرین شدند.
وی افزود: امروز همه ما مدیون جانفشانی شهدا و ایثار خانواده معظم ایشان هستیم و باید قدردان این ایثار و از خود گذشتگی ها باشیم.
وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس، ملت ایثارگر ایران آزمون سختی را با ایمان و رشادت با سربلندی پشت سر گذاشت و در این راه شهدا و ایثارگران بسیاری را تقدیم نظام اسلامی نمود.
استاندار قم همچنین وحدت مسئولان و مردم را محور اصلی حرکت نظام دانست و خاطرنشان کرد: همدلی و مشارکت همه گروه ها ضامن تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود.
استاندار قم در روز سوم خرداد از والدین معظم شهیدان محمود شجاع سراجه، محمد رضا شمس و حسین مولید زاده دیدار کرد.
استان قم در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از 200 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است، 60 تن از شهدای قم در عملیات آزاد سازی خرمشهر در گلزار شهدای سوم خرداد واقع در خیابان ارم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) آرام گرفته ‌اند.
خرمشهر پس از 578 روز اشغال، روز سوم خرداد سال 1361 طی عملیات بیت المقدس آزاد شد، این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیجی انجام گرفت.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.