محمدجواد ترابیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ا فزود: به طور میانگین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، 107 میلی متر بارندگی در این استان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، 171 میلی متر بوده است.
به گفته وی، میانگین بارش ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نیز در مقایسه با مدت مشابه دوره بلندمدت(میانگین 30 سال گذشته) که 141 میلی متر بوده است، 24 درصد کاهش نشان می دهد.
از ابتدای مهرماه هرسال تا پایان شهریور سال آینده را یک سال زراعی می گویند.
وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ایستگاه باران سنج روستای وصف در بخش کهک با ثبت 330 و ایستگاه کوه سفید در بخش مرکزی نیز با ثبت 83.4 میلی متر بارش باران، به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی را داشته است.
بخش کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستاست که در جنوب قم قرار دارد و فاصله مرکز بخش (کهک) تا قم 30 کیلومتر است.
بخش مرکزی نیز یکی از بخش‌ های پنجگانه قم است.
ترابیان پیش بینی کرد: از عصر امروز هوای استان قم پایدار شود و در چند روز آینده نیز بارش خاصی در استان نخواهیم داشت.
وی افزود: حداکثر دمای امروز، فردا و پس فردا به ترتیب 30، 32 و 34 درجه سانتیگراد بالای صفر و همچنین حداقل دمای فردا صبح و پس فردا صبح نیز 16 و 17 درجه سانتیگراد خواهد بود.
در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده ای، 45 ایستگاه باران سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران سنج، 10 ایستگاه اقلیم شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.