به گزارش ایرنا،سید جواد هاشمی عصر دوشنبه درچهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: در سال 93 بودجه خوبی به این امر اختصاص پیدا کرد، اما با وجود نامه های نوشته شده از طرف بنیاد شهید استان به تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شهرداری قم، متاسفانه هیچ خبری نشد.
شیخان قم از قبرستان های مشهور و تاریخی ایران به شمار می رود و در کنار حرم حضرت معصومه در شهر قم واقع شده است.
گلزار شهدای شیخان در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) واقع شده است.
وی افزود: درحال حاضر هر گونه تصمیم گیری در مورد بودجه مربوط به طرح های گلزارهای شهدا درحیطه کارگروه 12 نفره مربوطه به ریاست معاونت عمرانی استانداری است.
هاشمی با اشاره به اینکه قم بیش از شش هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است ، گفت: 456 تن از آنها جزء شهدای مدافع حرم حضرت زینب(ع) و از ملیت های مختلف از جمله فرانسوی هستند که خانواده های 250 تن از آنها تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند.
وی شهیدان زین الدین، حیدریان و بنیادی را از سرآمدان شهدای قم توصیف کرد، و افزود: 3 هزار و 500 شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، 60 شهید در گلزار شهدای سوم خرداد، و 750شهید نیز در شیخان دفن شده اند.
وی با انتقاد از کم لطفی شهرداری قم نسبت به گلزارهای شهدا افزود: قرار است، قطعه ای با ظرفیت دو هزار و 800 قبر ویژه خانواده های ایثارگران ، احداث شود.
قم 77 گلزار شهید وجود دارد که تاکنون 45 گلزار توسط بنیاد شهید ساماندهی و 21 گلزار هم به شهرداری و بخشداری های مناطق مختلف استان برای ساماندهی واگذار شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح پالایش سلامت خانواده شهدا بویژه والدین آنها افزود: در حال حاضر 15 پدر شهید بیش از 93 سال و 5 پدر شهید نیز 95 سال سن دارند، و بیشتر پدر و مادر شهدا یا از دنیا رفتند و یا در کهولت به سر می برند، و مطابق قرار داد بنیاد شهید با بیمه دی، هزار داروی مورد نیاز خانواده شهدا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید با اشاره تحت پوشش بودن نامادری و بستگان درجه دو شهدا و ارایه خدمات به آنها از طریق مددکاران اجتماعی افزود: سال گذشته درقالب طرح سپاس بیش از 7 هزار و 10 بازدید و سرکشی از خانواده شهدا توسط مددکاران ،نیروهای انتظامی و سپاه، نمایندگان مجلس و شخصیت های برجسته از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله نوری همدانی انجام شده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.