به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در این آیین گفت: سال گذشته تمامی مبالغ تخصیص یافته به برنامه اشتغال فراگیر در استان قم به صورت صد درصد اختصاص یافته است.
مصطفی کاویانی اضافه کرد: سال گذشته این برنامه با 12 نمونه به صورت کامل به بانک ها ارسال شد و کل مبلغ تخصیصی 122 میلیارد تومان از محل تبصره 18 قانون بودجه و 26 میلیارد تومان از محل مشاغل روستایی در حال پرداخت است.
وی در ادامه افزود: سال گذشته 560 تن در طرح مهارت آموزی شرکت کردند و هم اکنون در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.
وی همچنین اضافه کرد: کاهش 15 درصدی زمان رسیدگی به مسائل در مراجع حل اختلاف، افزایش 16 درصدی آرای سازشی، کاهش 19 درصدی حوادث ناشی از کار و رشد 78 درصدی اشتغال مجدد مقرری بگیری بیمه بیکاری در سال گذشته از جمله اقدام ها در بخش کار و کارگری است.
کاویانی ادامه داد: رشد 11 درصدی تشکل های کارگری و کارفرمایی، رشد35 درصدی تعداد تعاونی ها و صادرات بالغ بر چهار میلیون دلاری از طریق تعاونی ها از دیگر اقدام های سال گذشته در حوزه کار و کارگری بوده است.
وی گفت: با تدوین سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال سعی داریم در پایان سال 97 بتوانیم به نرخ بیکاری تک رقمی دست یابیم.
بر اساس این سند که وظایف دستگاه های مختلف به صورت مشخص تدوین شده است، باید با همکاری بخش دولتی قم و بخش خصوصی 14 هزار و 810 شغل با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 43 میلیارد ریال در سال 97 ایجاد شود.

** نماینده تشکل های کارگری قم نیز در این آیین به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: نرخ ارز باید تثبیت شود و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارفرما قرار گیرد تا کارفرما بتواند کار کند.
اکبر شوکت با بیان این که اگر کارفرما ورشکست شود، کارگر هم ضرر می کند، ادامه داد: برای قاچاق کالا که ضربه به تولید می زند، باید فکر اساسی شود و سیستم فاسد رانت و دلالی در کشور را از بین برد.
شوکت گفت: تنها راه برای نجات بخش صنعت در کشور این است که قدر تشکل های کارگری و کارفرمایی دانسته شو؛ تا این تشکل ها در مراکز تصمیم گیری حضور نداشته باشند روال دلال گری و فساد ادامه خواهد داشت.
وی همچنین خواستار احداث بیمارستان ویژه کارگران شد و گفت: 750 هزار بیمه شده در استان قم داریم که برای این جمعیت یک بیمارستان 100 تختخوابی نیاز است.
در این آیین که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، از 29 کارگر نمونه تجلیل شد. چهارم تا یازدهم ازدیبهشت ماه هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.