در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که به فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و برای حفظ و حراست از شجره طیبه انقلاب اسلامی شکل گرفت.
پیام ادامه یافته است: بدون شک نقش تاریخی و تعیین کننده این یگان در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و سرکوب و خنثی کردن بحران ها و توطئه های ساخته و پرداخته دشمنان برای جلوگیری از شکل گیری و تثبیت پایه های نظام نوپای اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.
پیام حاکی است: غیور مردان پاسدار در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شجاعانه با همراهی ارتش دلاور در برابر تجاوز دشمن به تمامیت ارضی کشور ایستادگی کردند و با شجاعت و فداکاری خود، درس بزرگی را به دشمنان و متجاوزان به مرزهای جمهوری اسلامی ایران دادند.
پیام ادامه یافته است: امروز و در چهلمین سال تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نیروی انقلابی با اعتقاد راسخ انقلابی و مکتبی سال های نخست و به عنوان یک نیروی نظامی، امنیتی و سازندگی کارآمد، نه تنها در انجام رسالت های رزمی و دفاعی محوله و تسهیل مسیر توسعه و آبادانی کشور خوش درخشیده است، بلکه فراتر از مرزهای جغرافیایی و در سنگر دفاع از حرم آل الله و در قامت حامی و پشتیبان مقتدر جبهه مقاومت و ملت های مظلوم منطقه، نیز مشغول مبارزه و جانفشانی در راه نابودی کامل شجره خبیثه داعش می باشد.
در این پیام تصریح شده است: ثمره این جانفشانی ها و مجاهدت ها، پیروزهای بزرگی است که این روزها کام مظلومان به ستوه آمده از ظلم و جنایات گروه های تکفیری و تروریستی را شیرین کرده است.
استاندار قم در این پیام، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ایثار و جانفشانی پاسداران و مدافعان حرم، فرارسیدن خجسته میلاد با سعادت سرور و سالار آزادگان جهان، حضرت امام حسین(ع) و «روز پاسدار» را به پاسداران فداکار میهن اسلامی به ویژه پاسداران غیور و سرافراز استان مقدس قم تبریک و تهنیت عرض نموده و عزت و اقتدار روزافزون ایران اسلامی و سربلندی سپاه سرافراز را از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.
سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.