به گزارش ایرنا، سید محمود نوابی روز پنجشنبه در نخستین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی این استان، افزود: تولیدکنندگان کشور علاوه بر داخل کشور باید برای فروش در بازارهای منطقه و فرامنطقه ای نیز برنامه ریزی کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: در ارائه خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی نقص هایی وجود دارد، ولی حرکت های خوبی انجام شده است و امروز بنگاه های اقتصادی باید خدمات قبل، حین و پس از فروش را به مصرف کننده ها ارائه کنند.
نوابی با بیان این که تا چند سال قبل، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان می ‌گفتند «کالای فروخته شده پس گرفته نمی ‌شود»، گفت: این توهین به مصرف کننده ها بود، امروز دیگر این موضوع را نمی ‌بینیم و خدمات بهبود پیدا کرده است.
وی همچنین افزود: حمایت از کالای ایرانی با بنر زدن و شعار دادن محقق نمی ‌شود، همه باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم، اگر بخش های مالیات، بیمه و بانک وارد میدان حمایت نشوند، کار پیش ‌نمی ‌رود و تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری مواجه می‌ شوند.
وی گفت: مصرف کننده ایرانی باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کند و تولیدکننده نیز باید در خدمت مصرف کنندگان باشد و کیفیت کالای خود را افزایش دهد.
نوابی بیان کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت ها، تنوع محصول، ارتقای کیفیت، رعایت حقوق مردم و افزایش حمایت و گارانتی محصول از نکته هایی است که تولیدکنندگان باید به آنان توجه کنند.
وی در ادامه، از اهتمام مسئولان استان قم در حوزه اشتغال و صنعت تقدیر و اظهار کرد: اگر امروزه تولیدکننده ای حامی حقوق مصرف کننده نباشد، محکوم به فناست و عنوان صحیح این همایش ها؛ تجلیل از بنگاه های اقتصادی برتر در ارائه حقوق مصرف کننده می باشد.
وی افزود: استان قم تاکنون موفق به اجرای این همایش نشده بود و امسال نخستین دوره همایش مذکور در قم برگزار شد، در سطح ملی نیز 17 همایش در این زمینه برگزار کرده ایم.
در پایان این همایش از 2 واحد تولیدی قم که تندیس ملی و نیز 2 واحد خدماتی و 11 واحد تولیدی که در استان در رابطه با موضوع این همایش، امتیاز بالای 70 درصد را کسب کرده اند، تجلیل شد.
رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور امروز در سفر به استان قم از چند واحد صنعتی و تولیدی بازدید کرد.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.