عیسی رضایی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار افزود: دراین مدت 640 هزار و 833 تن در مراکز اقامتی استان قم اسکان پیدا کردند.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
درایام نوروز 340 باب مدرسه با 2 هزار و 866 کلاس درس نیز از سوی اداره کل آموزش و پرورش قم برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده بود که 33 هزار و 80 خانواده فرهنگی و غیر فرهنگی اسکان داده شدند.
شهرداری قم نیز هشت بوستان اصلی شهر را نیز با تجهیز امکانات برای اسکان زائران و مسافران نوروزی آماده کرده بود که 158 هزارتن ازاین مکانها استفاده کردند.
وی در ادامه تعداد کل بازدیدهای انجام شده از مراکز تاریخی و فرهنگی قم را نیز 95 هزار و 48 مورد دانست و گفت: آمار تجمیعی بازدید نهادهای متولی بازرسی از تأسیسات گردشگری نیز 641 بازدید بوده که منجر به صدور دو مورد تشویق و 55 تذکر برای این مراکز شده است.
استان قم دارای بیش از 360 اثر تاریخی می باشد.
مسافران در تعطیلات نوروزی از آثار تاریخی قم از جمله تپه قلی درویش، تیمچه بزرگ بازار، مقابرباغ گنبد سبز، خانه های تاریخی امام راحل، ملاصدرا، گنجینه آثار مراجع تقلید ، مسجد جامع، کاروانسرای دیرگچین، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی بازدید کردند.
این مسئول تعداد کل اخطارهای داده شده به تاسیسات گردشگری را 26 مورد و تعداد تاسیسات پلمپ شده ناشی از بروز تخلف را نیز یک مورد ذکر کرد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.