جواد شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان آمد و شد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 2 میلیون و 372 هزار و 955 وسیله نقلیه بود، هفت درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در این مدت، 2 میلیون و 771 هزار و 207 وسیله نقلیه نیز در محورهای مواصلاتی استان قم آمد و شد داشته است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، پنج درصد رشد نشان می دهد.
به گفته وی، در تعطیلات نوروز امسال خودروها با پلاک های تهران، قم، البرز، اصفهان و مرکزی بیشترین آمد و شد را در محورهای مواصلاتی قم داشته اند.
به گفته شاکری، روز گذشته 165 هزار و 818 دستگاه خودرو در شهر قم و 173 هزار و 666 دستگاه خودرو نیز در محورهای مواصلاتی استان آمد و شد داشته اند که بیشترین آمد و شد در آزادراه تهران- قم، بزرگراه سلفچگان- قم و آزادراه کاشان- قم به ثبت رسیده است.
86 دوربین شامل 21 دوربین نظارتی و 65 دوربین ثبت تخلف برای پایش محورهای اصلی مواصلاتی استان قم فعال است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.