محمدرضا بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این پایگاه ها با فعالیت روزانه 95 امدادگر، نجاتگر، پزشک و پرستار و تجهیزات کامل امدادی در محورهای حادثه خیز و پر آمد و شد و همچنین مبادی ورودی شهر قم آماده خدمات رسانی خواهد شد.
وی افزود: همچنین امداد هوایی برای سرعت بخشی به خدمات امدادی به مسافران نوروزی فعال می شود.
وی با اشاره به این که امسال تعداد پایگاه ها نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد یافته است گفت: با هماهنگی هایی که با نهادهای مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی قم، نیروی انتظامی و آتش نشانی صورت گرفته است امیدواریم شاهد کمترین خسارت های جانی و مالی در محورهای مواصلاتی باشیم.
معاون امداد و نجات هلال احمر قم ادامه داد: محور قم - گرمسار نیازمند استقرار پایگاه ثابت امدادی است تا خدمات در این محور با سرعت بیشتری ارائه شود، البته پایگاه های سیار امداد و نجات در این محور مستقر می باشد.
در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و 2 پایگاه کوهستانی در استان قم فعال است، این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک و جعفریه و آزادراه قم – تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم است.
وی از پوشش ویژه امدادی در زمان تحویل سال 97 در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته جلسه هایی با مسئولان مربوطه برقرار شده است تا تیم های امدادی در این مکان های مقدس حضور فعالی داشته باشند، همچنین در خیابان های منتهی به این 2 مکان، پایگاه های امدادی مستقر می شود.
بهرامی خاطرنشان کرد: تعدادی آمبولانس، خودروی نجات، موتورلانس امدادی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده و تیم واکنش سریع نیز فعال می شود.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.