به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی روز پنجشنبه در «همایش بزرگ فاطمیه» در سالن همایش های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم، افزود: هیچ امتی با اختلاف به جایی نرسیده و همان گونه که دشمن به دنبال القای اختلاف است نباید در داخل نیز به آن دامن زد.
وی در ادامه با اشاره به این که نخستین مسئولیت یک ملبغ تبیین درست شخصیت حضرت زهرا(س) است تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی برای همه قشرهای جامعه الگو است.
وی، امید دادن به جامعه را از وظایف دیگر مبلغان دانست و گفت: دشمنان به دنبال ناامیدکردن مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی هستند، به همین دلیل مبلغان دینی باید با ترویج امید، دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: نباید هیچ گاه از راه حقی که انتخاب کرده ایم مایوس و خسته شویم، چراکه راهی که انتخاب کردیم راه اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است.
وی صبر و استقامت در راه حق و یقین به آیات الهی را از جمله ویژگی های هدایت کنندگان به امر الهی دانست و افزود: ما به راهی که امام(ره)، رهبرمعظم انقلاب و عالمان به ما نشان دادند کاملا اعتماد داریم و این راهی است که خدا برای ما تعیین کرده است.
وی تبیین صحیح و کامل مسائل سیاسی، احتماعی و اقتصادی اسلام را از جمله دیگر وظایف مبلغان دانست و گفت: دشمنان اسلام بیش از 300 سال تلاش کردند تمام اسلام را در ابعاد عبادی و معنوی خلاصه کنند ولی حضرت امام(ره) با قیام خود ابعاد سیاسی، اجتمای و اقتصادی اسلام مانند عدالت خواهی، استقلال طلبی، آزادی خواهی، استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را مطرح کرد و باید این ابعاد به خوبی تبیین شود، چراکه دشمن از طرح این ابعاد هراس دارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، پرهیز از مطرح کردن مطالب سست و بی پایه را از دیگر وظایف مبلغان دینی دانست و گفت: دشمنان به دنبال نادیده گرفتن، زیر سئوال بردن و کوچک شمردن خدمات انقلاب و بزرگنمایی نقاط ضعف انقلاب هستند که باید در سخنرانی های خود، خدمات بزرگ انقلاب اسلامی را به مردم تبیین کرد.
محمدی با اشاره به برکات معنوی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امام و شهیدان؛ ایام فاطمیه که پیش از انقلاب هیچ اثری از آن وجود نداشت پر فروغ شد و این یکی از خدمات معنوی انقلاب است و باید این خدمات معنوی انقلاب به مردم معرفی شود.
وی افزود: چیزی که موجب بقا و اثرگذاری یک عمل می شود اخلاص در عمل است و مبلغان دینی نیز باید اخلاص را مبنای تمام اعمال و رفتار خود قراردهند.
وی با بیان این که حضرت زهرا(س) دختر، همسر و مادر نمونه در طول تاریخ است گفت: تمام ویژگی حضرت زهرا(س) در بندگی او نسبت به خدا خلاصه می شود به گونه ای که حضرت زهرا(س) را می توان بنده صالح واقعی خداوند متعال دانست.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت در ابعاد خانوادگی، مدیر منزل و همسر نمونه خانواده، درابعاد اجتماعی، مدافع حق، سیاستمدار و آینده نگر و در ابعاد عبادی و معنوی، بنده صالح و مخلص خدا بود که جمع این ویژگی ها در حضرت زهرا(س)، ایشان را الگو برای همگان کرده است.
«همایش بزرگ فاطمیه» ویژه مبلغان اعزامی به سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا(س) با نام طرح سوگواره یاس نبوی، امروز با حضور آیت الله سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله تلخانی عضو مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد.
یک هزار و 500 مبلغ از قم و 2 هزار مبلغ از سراسر کشور در ایام فاطمیه و ایام عید نوروز به تبلیغ دین مبین اسلام خواهند پرداخت.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.