سرهنگ مختار پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر در تمام محورهای این استان به ویژه نقاط کوهستانی از جمله کهک و دستجرد بارش برف گزارش شده است، ولی تردد در این محورها روان است.
وی اضافه کرد: محور قم - تهران محدوده حوزه استحفاظی تهران به دلیل شدت بارش ها، کولاک و یخبندان بسته شده است و خودروهایی که قصد تردد در این محور را دارند در عوارضی مستقر شده اند.
وی تاکید کرد: به محض باز شدن محور، به خودروها در آزادراه قم - تهران و محور قدیم قم - تهران اجازه تردد داده می شود.
پناهی گفت: خوشبختانه از زمان آغاز بارش برف تاکنون تصادف منجر به جرح در استان قم گزارش نشده است و فقط در کمربندی قم - اراک چند مورد حادثه خسارتی رخ داده است.
وی از رانندگان درخواست کرد: از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان قم پرهیز کنند و اگر قصد سفر ضروری دارند حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، از برف پاک کن، سیستم گرمایشی خودروی خود، سالم بودن چراغ های جلو و عقب و پر بودن باک بنزین اطمینان داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به این که در روزهای برقی سطح چسبندگی و اصطکاک کمتر از روزهای معمولی است، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت و فاصله با خودروهای دیگر را رعایت نمایند.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
گفتنی است کارشناسان هواشناسی از مدت ها قبل ورود سامانه بارشی جدید را پیش بینی کرده و اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص انجام داده بودند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.