به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلین محمدرضا قاسمی نیا به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه قم خاطرنشان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها 50 درصد از مردم قم باسواد بودند اما اکنون این میزان به 90 درصد رسیده و 40 درصد در این زمینه رشد باسوادی داشته ایم.
وی یادآورشد: با پیروزی انقلاب همچنین، در روستاهای استان قم حدود 30 درصد باسواد بودند و امروز 80 درصد روستائیان ما باسواد هستند و در این زمینه 50درصد رشد داشته ایم.
وی با اشاره به حضور 33 هزار بی سواد در استان قم اظهار داشت: از سال 90 تاکنون حدود 10 هزار نفر از جمعیت بی سوادان استان قم کم شده است و اکنون حدود 21 هزار نفر از مردم قم هنوز بی سواد هستند و بقیه بی سوادان از اتباع خارجی می باشند که برای آنان نیز برنامه وجود دارد.
قاسمی نیا با اشاره به هدفمند کردن سواد آموزی در استان نیز گفت: ما حدود 230 ساعت در کلاس های سواد آموزی، آموزش مفاهیم و روان خوانی قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی و آشنایی با معارف دینی را برگزار کردیم.
وی بیان داشت: همه فعالیت های نهضت سواد آموزی استان قم رایگان بوده و حتی آنها را با دادن هدایایی تشویق به سواد آموزی نیز خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: امید است شاهد روزی باشیم که حتی یک نفر بی سواد در استان قم حضور نداشته باشد.
از یک تا هفتم دی ماه به عنوان هفته نهضت سوادآموزی نامگذاری شده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.