مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری قم روز یکشنبه به ایرنا گفت: در این طرح چند محله از مناطق کمتر برخوردارقم شناسایی شده و با محوریت یکی از امام جماعت های آن محله، برنامه های اجتماعی و فرهنگی اجراء می شود.
عطاء الله قاسمی اظهار داشت: روحانیان و مبلغان دینی به عنوان محور هماهنگی برنامه های اجتماعی در محله های این مناطق هستند و برنامه های خود را در مساجد، حسینیه ها و ... دنبال می کنند.
وی اظهار داشت:ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از مسائل فرهنگی است بنابراین باید در این زمینه گام های مهمی برداریم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز روز گذشته درجلسه ای دراین رابطه در سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت های فرهنگی با محوریت مبلغان دینی در مناطق کمتر برخوردار قم باعنوان طرح'سفینة النجاة' گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق حاشیه ای و کمتربرخوردار قم بسیار مفید و حائز اهمیت است.
احد جمالی با اشاره به برنامه های فرهنگی در حال اجراء در محله های قم افزود: باید از طرح های فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی حمایت شود و طرح سفینة النجاة نیز می تواند یک الگوی خوبی برای سایر استان های کشور برای مقابله با آسیب ها باشد.
وی ادامه داد: نهادهایی همچون بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی و... فعالیت‌های خوبی در محله‌های حاشیه‌ای شهر انجام داده‌اند و تلاش می‌شود مدیران فرهنگی مناطق دهگانه از ظرفیت‌های نهادهای دیگر استفاده کنند.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدام به راه ‌اندازی 10 مرکز فرهنگی با محوریت مساجد تحت عنوان طرح 'سفینه النجاه'کرده است.
بر اساس این گزارش، طرح سفینه النجاه شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با محوریت 10 مسجد محله‌ای قم می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم درتوضیح این طرح گفت: طرح فوق به منظور ایجاد شبکه تبلیغی با عنوان پیوند بین سه نهاد مهم تربیتی خانه، مدرسه و مسجد راه‌اندازی شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری افزود: مدیران این مراکز فرهنگی از مبلغان فعال و توانمند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی محسوب می‌شوند.
حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، سعید کاویانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم نیز در این جلسه برای حمایت از برنامه‌های این مراکز اعلام آمادگی کردند.
7401/ 6133/ خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.