به گزارش ایرنا ، دبیرکنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی در این آیین با بیان این که 30 مرکز علمی و قرآنی در برگزاری این کنگره بین المللی مشارکت نمودند، گفت: جهت دهی به علوم انسانی بر اساس آموزه های قرآن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در فرمایشات متعدد ایشان بوده از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره بین المللی است.
حجت الاسلام محمد علی رضایی اصفهانی افزود: کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی در سال 1394 توسط معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و شورای سیاست گذاری المصطفی تصویب و برای بهره مندی از نظرات مراجع و شخصیت های حوزوی جلسات متعددی برگزار شد و در خرداد ماه امسال بیش از 40 نفر از کارگزاران و دست اندرکاران برگزاری کنگره به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شدند.
وی با اشاره به کسب درجه های علمی و پژوهشی عالی توسط این کنگره، به برگزاری بیش از 60 پیش نشست اشاره و بیان کرد: یک هزار و 150 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره رسید که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مقوله کیفیت، 390 مقاله پذیرفته شد و توسط 77 استاد مورد ارزیابی علمی قرار گرفت.
وی با بیان این که قرآن پژوهانی از 10 ملیت جهان به زبان های فارسی عربی و انگلیسی و فرانسه مقالات خود را ارائه نموده اند، ادامه داد: سایت کنگره قرآن و علوم انسانی به چهار زبان راه اندازی شده و 45 اثر نیز در این کنگره رونمایی می شود.
رضایی اصفهانی با تاکید بر این که قرآن کریم در ابعاد مختلفی می تواند به علوم انسانی جهت دهی نماید، گفت: بازسازی پایه های غلط علوم انسانی که بر مبانی سکولاریتی و امانیستی شکل گرفت و نیز زمینه سازی ارائه نظریه پردازی های نوین در جهت علوم انسانی با رجوع به آیات الهی از جمله موهبت های الهی بهره مندی علوم انسانی از آیات الهی است.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.