به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران و جوانان هلال احمر قم به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر، اظهار داشت: جامعه در معرض آسیب های فراوانی است و برخی از جوانان به دلیل نبود تربیت لازم در محیط خانواده و جامعه در باتلاق های وحشتناک و خطرناکی گرفتار شده اند.
وی خطاب به جوانان هلال احمر گفت: امروز نسل جوان در معرض آسیب های فکری و اعتقادی قرار دارند و باید همان گونه که برای نجات جسم جامعه تلاش می کنید، برای نجات روح جامعه نیز اهتمام ویژه داشته باشید و هلال احمر نیز بخشی از امکانات را به این امر اختصاص دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هلال احمر را یک نهاد بین المللی دانست و افزود: این مجموعه منحصر به ایران اسلامی نیست و پیش از پیروزی انقلاب نیز چنین نهادی جود داشته و برغم تغییر نام این نهاد کارکردهای آن تغییر نکرده و روز به روز متنوع تر و متناسب تر با شرایط امروز شده است.
وی اضافه کرد: هلال احمر در مقایسه با دیگر مجموعه های خدمات رسان مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، جلوه خاصی دارد و کارکنانی که در این نهاد خدمت می کنند، علاوه بر ویژگی های دینی و انسانی نوعی انگیزه بالا برای ارایه کارکردهای خوب به همنوعانشان نیز در آنها مشاهده می شود.
حسینی بوشهری گفت: همه جوانان کشور حتی آنهایی که عضو جمعیت هلال احمر نیستند باید وارد یک میدان و عرصه وسیع فرهنگی شوند، ما به عنوان مبلغان دینی و بزرگترها نیز به اعتبار رسالت و مسئولیتی که دارند، کار خودمان را را انجام می دهیم ولی زبان، ادبیات، دلسوزی و غمخواری جوانان هلال احمر خیلی می تواند در تربیت نسل جوان نقش آفرین باشد.
امام جمعه موقت قم با اذعان به این که امروز دشمن جان، روح، فکر و اندیشه جامعه را نشانه گرفته است، افزود: اگر جسم جامعه آسیب ببیند ولی فکر آن آسیب نبیند نگران کننده نیست، چراکه جانبازان با وجود داشتن مشکلات جسمی از روح بسیار بلندی برخوردار هستند.
حسینی بوشهری با اشاره به نقش مهم هلال احمر در هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیر طبیعی و تلاش آنها برای به حداقل رساندن تلفات افزود: طبق خبری که چندی پیش از طریق یکی از رسانه ها منتشر شد، آمار تلفات ناشی از تصادف های جاده ای کشور در یک دوره مشخص برابر با تلفات سقوط 2 فروند هواپیمای غول پیکر است و وقتی بشنویم 2 فروند هواپیمای غول پیکر سقوط کرده عزای عمومی اعلام می کنیم و کشور وضعیت دیگری پیدا می کند، اما برای این تصادف ها کاری انجام نمی دهیم.

** مدیرکل جمعیت هلال احمر قم نیز در این دیدار با اشاره به تاسیس سازمان جوانان هلال احمر در چهاردهم آبان ماه 1326 به تبیین عملکردهای اخیر این نهاد پرداخت وافزود: کمک به مسلمانان مظلوم و ستمدیده میانمار و فرهنگ سازی برای مشارکت عمومی در این کار خیر از جمله این اقدام هاست.
محمد گلفشان افزود: مردم میانمار فارغ از این که مسلمان هستند، به لحاظ کمک های بشر دوستانه باید مورد حمایت قرار بگیرند و نظام اسلامی نیز از حامیان مظلومان در سطح جهان محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به شرکت بیش از 22 هزار تن از جوانان استان در طرح اوقات فراغت تابستان 96 با محوریت فعالیت های فرهنگی افزود: بیش از یک هزار تن از جوانان عضو جمعیت هلال احمر اطلاعات کاملی را در خصوص روش های پیشگیری از اعتیاد کسب کردند.
وی همچنین اعزام جوانان و امدادگران هلال احمر به اردوی مناطق روستایی را از دیگر این فعالیت ها برشمرد و گفت: حضور جوانان هلال احمر قم در اردوها و برنامه های رسمی کشوری اعم از عفاف و حجاب و سایر فعالیت های فرهنگی دیگر بسیار درخشان بوده است و جزو جوانان فعال هلال احمر کشور محسوب می شوند.
گلفشان افزود: یکی از موضوع هایی که جامعه از آن رنج می برد معضل های فرهنگی و مباحث مرتبط با آن است که باید حوزه جوانان هلال احمر در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تمهیدهایی که از سوی مسئولان در نظر گرفته می شود، بتوانیم در مناطق محروم قم خدماتی را برای پر کردن اوقات فراغت جوانان ارائه کنیم.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.