به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی احتشام در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر با بیان این که دشمن تا زمانی که متکبر است از دشمنی کوتاه نمی آید تصریح کرد: بار دیگر در راهپیمایی 13 آبان امسال به همه دنیا اعلام می کنیم که راهی که امام راحل(ره) آغاز کرده که همان راه دفاع از عزت و راه شهداست هرگز فراموش شدنی نیست.
وی تاکید کرد: در راهپیمایی امسال 13 آبان با حضور گسترده همه قشرهای مختلف مردم در دوره ای که آمریکا در دوران افول خود بوده و ایران اسلامی در دوران اقتدار موشکی و دفاعی خود قرار دارد، مشت محکمی بر دهان یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا خواهیم زد و اعلام می کنیم این ملت با عهدی که با امام و رهبر معظم انقلاب بسته، مستحکم ایستاده است.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای رژِم پهلوی به شهادت رسیدند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
رژیم پهلوی در 13 آبان 1357، جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند را به گلوله بست که بر اثر این جنایت، 56تن از دانش آموزان کشته و صدها تن زخمی شدند. در 13 آبان 1358 یعنی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.
امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تاکید بر این که هواره در طول تاریخ، «نه» گفتن به دشمن، دارای هزینه سنگینی بوده است گفت: در برائت جستن و دشمنی با دشمنان خدا و کفار است که ایمان های مستحکم و بصیرت های نافذ خود را نشان می دهد.
احتشام با اشاره به این که باید با دیده تردید به دشمنان اسلام نگریست اظهار داشت: قرآن کریم اهل ایمان را از دوستی با دشمنان خدا و خود نهی کرده است، چراکه دشمنان اسلام به دلیل دشمنی با دین شما و اهل بیت(ع) هیچگاه از سر دوستی واقعی با شما معامله نمی کند.
وی با بیان این که نباید از مکر، فریب و حیله دشمنان غافل بود تصریح کرد: برخی فکر می کنند که امام(ره) بعد از انقلاب علیه آمریکا و اسرائیل سخنرانی و اعلام موضع کرده اند ولی این چنین نبود و از سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر جنایت های اسرائیل و آمریکا اعلام موضع صریح داشته اند.
وی تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا یک شعار سیاسی نیست که برخی بخواهند آن را سیاسی و جناحی کنند بلکه یک شعار اعتقادی است.
امام جمعه موقت کاشان گفت: بنای مبارزه امام خمینی(ره) با آمریکا و اسرائیل به خاطر ذات و خوی استکباری و جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل است چرا که مستکبران جهانی با سیاست گذاری جهان خواری تمام کشورهای دنیا را برای خود می خواهند.
احتشام گفت: شعار «ما می توانیم» امام(ره) همواره الگوی جوانان و نجات دهنده کشور در پیچ های خطرناک تاریخ انقلاب بوده و امروز نیز یاد و نام و روش های امام خمینی(ره) برای نسل های آینده انقلاب اسلامی الهام بخش است.
وی ادامه داد: زمانی امام خمینی(ره) تاکید کردند که «آمریکا را زیر پا قرار می دهیم» و «آمریکا شیطان بزرگ است» که ایران اسلامی از استحکام امروز برخوردار نبود و امروز به لطف الهی و تلاش جوانان خود، از استحکام و قدرت بسیار بالایی برخوردار است و این در حالی است که قدرت آمریکا نسبت به گذشته بسیار افول کرده است.
امام جمعه موقت کاشان با تاکید بر این که پیشرفت های بزرگ هسته ای کشور با تلاش متخصصان و شهدای هشته ای دشمنان را به پای میز مذاکره کشاند گفت: جوانان و دانشمندان ایران اسلامی ظرف 6 ماه به غنی سازی 20 درصد و صفحه های سوخت هسته ای دست یافتند که این دستاورد بزرگ علمی دنیار را متحیر قدرت علمی ایران کرد.
وی ادامه داد: همانگونه که تا کنون در برابر دشمنی های آمریکا و مستکبران جهان کوتاه نیامده ایم در مسیر عزت و اقتدار ایران اسلامی بیش از همه دوران ها با بهره گیری از شعار «ما می توانیم» همراه با شهدا و علمدار با بصیرت و شجاع ملت، رهبر معظم انقلاب این راه روشن و پر افتخار را ادامه خواهیم داد.
احتشام با تاکید بر این که در تبیین راه امام(ره) و انقلاب اسلامی به جهان و نسل های جدید کوتاهی کرده ایم افزود: تاریخ انقلاب و زحمات شهدا در فضای مجازی و حقیقی و نیز در تولید فیلم و تصویر برای آگاهی نسل جدید به خوبی تبیین نشده است.
وی افزود: آمریکا ریشه تمام جنایت ها علیه مردم ایران در نهضت انقلاب اسلامی بود ولی متاسفانه این جنایت ها به خوبی برای نسل های جدید تبیین نشده است.
وی افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برای آزادی نیروهای خود در ایران، تعهداتی از جمله دخالت نکردن در امور داخلی ایران، آزادی اموال مصادره شده ایران در آمریکا و نیز تحویل قطعات یدکی هواپیماها را داد که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.