به گزارش ایرنا، محمد خامه یار، روز پنجشنبه در همایش نماز و فضای مجازی ویژه خواهران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: خلاهای محتوای زیادی در فضای مجازی وجود دارد که همه باید بر اساس رسالتی که بر عهده دارند در این زمینه فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: استان قم ام القرای جهان اسلام است که باید از ظرفیت مراکز علمی و حوزوی در جهت تامین محتواهای غنی مذهبی بهره برد همچنین فضای مجازی به خاطر دسترس بودن در میان همه اقشار جامعه، تاثیرگذاری مطلوبی دارد که باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.
وی با بیان این که طی 25 سال است که سالانه اجلاس نماز برگزار می شود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام هایی برای این اجلاسیه برای ترویج فرهنگ نماز، جذب اقشار مختلف و استفاده از ظرفیت های موجود برای تامین محتوا تاکید کرده اند.
رئیس ستاد اقامه نماز قم ادامه داد: امسال با مشارکت بیش از 86 دستگاه، اجلاس سراسری نماز در 30 آذرماه در استان هرمزگان برگزار و به صورت استانی نهم آذرماه در قم اجرا می شود.
وی همچنین از برگزاری همایش دانشجویی نماز به میزبان دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه های استان قم در 22 آبان ماه برگزار می شود تا از ظرفیت دانشجویان در این زمینه استفاده شود.
وی بیان داشت: همچنین اولین مسجد الکترونیکی هوشمند با استفاده از طرح دانشجویان مبنی بر انتشار آموزه های دین اسلام از طریق فضای مجازی در منطقه پردیسان قم احداث می شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
خامه یار با تاکید بر این که فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) در جهت گسترش امر به معروف و نهی از منکر از جمله اقامه نماز بوده است گفت: زائران کربلا در حرکت عظیم پیاده روی اربعین باید به دنبال احیای ارزش های اسلامی باشند.
وی گفت: برنامه های مختلف فرهنگی توسط متولیان موکب ها در مسیر حرکت پیش بینی شده است تا زائران کربلا از این بسته های فرهنگی بهره مند.
به گفته وی، برنامه های مختلف فرهنگی و اعتقادی از جمله دوره ها، کارگاه ها و اردوهایی نماز و اعتقادی از سوی ستاد اقامه نماز قم برای دانش آموزان و سایر اقشار جامعه برگزار شده است که استمرار خواهد داشت.
وی با بیان این که 92 درصد مدارس قم امام جماعت روحانی دارند گفت: در تمام مدارس استان قم نماز اقامه می شود ضمن این که باید از میان دانش آموزان یاوران نماز را تربیت نیز تربیت کرد.
درسال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی به تحصیل مشغول هستند.
رئیس ستاد اقامه نماز قم ابراز داشت: خانواده نیز به عنوان بهترین نهاد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ نماز می تواند نقش مهمی در تربیت فرزندان و هدایت آنان به سوی نماز و آموزه های دینی داشته باشد.
وی با اشاره به این که در آستانه سالروز 13 آبان مبارزه با استکبار جهانی هستیم گفت: یاد شهدای دانش آموز را باید گرامی بداریم و با ایجاد حساسیت در بین دانش آموزان، آنان را نسبت به توطئه های دشمنان و الگوگیری از شهدا در مبارزه با دشمنان آگاه سازیم.
13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 هجری خورشیدی است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
همایش نماز و فضای مجازی ویژه خواهران با سخنرانی معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم و کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ نماز با حضور بانوان در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
/8138/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.