به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 118 قاچاقچی حرفه ای نیز در این رابطه دستگیر شدند و 25 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد.
وی در ادامه با بیان این که در این مدت دستگیری سارقان در قم 37 درصد افزایش داشته است گفت: 57 درصد از سرقت ها نیز کشف شده است.
مجتبایی همچنین به افزایش 23 درصدی کشف کالای قاچاق در استان قم اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت، 162 میلیارد ریال برآورد شده است که از نظر حجمی، صد درصد افزایش داشته است.
وی به آماری در خصوص حوزه ترافیک نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ابتدای مهرماه سال جاری، تصادف ها در استان قم یک درصد افزایش یافته اما شاهد کاهش 9 درصدی تلفات و جانباختگان در این مدت می باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در این مدت آمار دستگیری در حوزه فضای مجازی، 2 درصد افزایش یافته و 95 درصد پرونده های تشکیل شده در رابطه با مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی در این حوزه منجربه کشف شده است.
مجتبایی در خصوص افراد دستگیرشده گفت: 47 درصد آنها شاغل و 53 درصد بیکار، 82 درصد، ایرانی و 18 درصد، غیر ایرانی و 35 درصد، دارای سابقه و 65 درصد فاقد سابقه بوده که برای نخستین بار اقدام به جرم کرده بودند.

** اجرای 134 برنامه طی هفته ناجا در قم
فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هفته ناجا از 14 مهرماه جاری در قم همزمان با سراسر کشور آغاز می شود و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد داشت، شعار امسال هفته ناجا را «پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» عنوان کرد و افزود: در طول این هفته 134 برنامه فرهنگی، عملیاتی، اجتماعی، ترافیکی، ورزشی و رفاهی برای همشهریان و کارکنان پلیس و خانواده های آنها در قم اجرا می شود.
به گفته وی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با مراجع عظام تقلید، شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، عیادت از بیماران و بازنشستگان نیروهای مسلح، همایش پیاده روی برای کارکنان، برگزاری مسابقات ورزشی و بهره برداری از مرکز پژوهشی دین و امنیت از جمله برنامه های شاخص هفته ناجا در قم است.
مجتبایی در خصوص مرکز پژوهشی دین و امنیت گفت: این مرکز در خیابان امام خمینی(ره)، ساختمان شهید ایمانی واقع شده که در طول هفته ناجا با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به این که این مرکز برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز به دنبال این موضوع هستیم که چگونگی پشتیبانی حوزه دین از فعالیت ها و اقدام های امنیتی و پلیسی را ابتدا در سراسر کشور و سپس به صورت فراملی تبیین کنیم.
1175 / خبرنگار و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.