به گزارش ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی 96 -97 این مرکز در سالن اجتماعات آن، همچنین نداشتن نگاه سطحی به دین را نیز از ارکان انقلابی بودن خواند، و افزود: دین و فهم دین را این قدر ساده و آسان و کوتاه مدت نکنیم و از روی ناآگاهی و بی خردی نگوییم که رسیدن به درجه اجتهاد با 5 سال تحصیل در حوزه امکانپذیر است.
وی افزود: یک طلبه درس خوانده هیچ گاه چنین حرفی را نمی گوید، تا فقاهت را که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ستون اصلی حوزه ها است، کم ارزش و آسان نشان دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به دنبال تعمیق بخشیدن به حوزه ها است، افزود: ما معتقدیم مصداق بارز انقلابی بودن که رهبری بر آن تا کید کردند و فرمودند حوزه باید انقلابی بماند، در حقیقت ژرف اندیشی حوزه های علمیه در مباحث فقهی است.
آیت الله فاضل لنکرکانی اضافه کرد: اگر یک فقیهی عمیقانه و با یک رویکرد جامع دنبال فقه برود، می تواند ابعاد انقلاب اسلامی را کشف نموده و تحکیم کند، چرا که هنوز بسیاری از قواعد فقهی وجود دارد، که نظام اسلامی از آن اطلاع ندارد.
وی ادامه داد: امروز قواعد فقهی است، که می توان بوسیله آنها تحول عظیمی در قوه قضائیه ایجاد کرد، و بسیاری از معضلات قضایی کشور را حل نمود، و همچنین در مورد مسائل اجتماعی قوانین فقیه ای در اختیار داریم که به کمک آنها سبک زندگی بشر به کلی تغییر پیدا می کند.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) آن را یک حوزه علمیه تحول یافته و جوشیده از بطن و درون حوزه علمیه قم توصیف کرد، و افزود: این مرکز در بخش های مختلف فقه و اصول، تفسیر موضوعی قرآن و کلام و همچنین پایه های اول و دوم حوزه که چند سالی است آن را آغاز نموده، بسیار موفق بوده است.
مراسم بیستمین سال دروس تخصصی فقه و اصول و چهاردهمین سال دروس تخصصی کلام و هفتمین سال دروس تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و پنجمین سالگرد دروس مدرسه علمیه مرکز فقهی ائمه اطهار به همراه تجلیل از طلاب نمونه و ممتاز برگزار شد.
همچنین دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در حاشیه این مراسم بر پا شد.
از سال 1376 یعنی از ابتدای تاسیس این مرکز فقهی 2 هزار و 236 طلبه در آن تحصیل کردند که 574 تن فارغ التحصیل شدند و در حال حاضر نیز یکهزار و 120 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.