به گزارش ایرنا، طلاب غیر ایرانی از کشورهای گوناگون جهان در این تجمع که با عنوان «تجمع عظیم المصطفاییان» برگزار شد با سردادن شعارهایی همچون «الله اکبر»، «هیهات منه الذله»، «مرگ بر آمریکا» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، ضمن اعلام حمایت از مردم ستمدیده میانمار، خواستار برخورد قاطع و جدی کشورهای دنیا و مجامع بین المللی با کشتار بی رحمانه مسلمانان این کشور شدند.
مدیرکل تشکل ها و انجمن ‌های جامعه المصطفی العالمیه در این تجمع اظهار کرد: نسل‌ کشی مسلمانان مظلوم میانمار را به دلیل مشکلات مذهبی معرفی می کنند، ولی این فعالیت ‌ها با تحریک‌ های سیاسی آمریکا و اسراییل انجام شده است و رئیس جمهوری میانمار بداند که نباید با طناب پوسیده آمریکا به چاه برود.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا رضایی با بیان این که این تجمع در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار تشکیل شده است، گفت: این جنایت ها دل هر انسانی را به درد می آورد و ما تحمل آوارگی این همه مسلمان مظلوم را نداریم.
وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران مدافع همه مظلومان جهان است، اظهار کرد: وظیفه همه ماست که با تمام توان خود در مقابل این جنایت ها اعلام انزجار کرده و سکوت نکنیم.
وی از رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران به خاطر حمایت از مردم مسلمان میانمار تقدیر کرد و گفت: رئیس جمهوری ایران در اجلاس قزاقستان از مردم میانمار حمایت کرد و وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این زمینه مکاتبه هایی را با سازمان های بین المللی انجام داده است، اما کافی نیست و انتظار ما این است که با قانون و حضور دیپلماتیک وارد میدان عمل شویم.
رضایی با بیان این که مسلمانان مظلوم میانمار بدون هیچ دفاعی در مقابل هجوم کفار قرار گرفته ‌اند، گفت: انتظار داریم که مسئولان نسبت به این کشتار مسلمانان بی ‌تفاوت نباشند و وارد صحنه‌ های عملیاتی شوند و با تحریم‌ های گوناگون، دولت میانمار را زیر فشار قرار دهند تا جلوی مظلوم ‌کشی مسلمانان بسته شود.
وی با بیان این که مسلمانان باید با اقدام های عملی به کمک یکدیگر بروند، گفت: ما به عنوان طلاب و سربازان امام زمان(عج) علاوه بر محکوم کردن دولت میانمار اعلام می‌ کنیم که آمادگی هر گونه حمایت از مردم مظلوم و مسلمان میانمار را داریم.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
بر اساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
کشور «میانمار» (برمه) موسوم به سرزمین طلایی کشوری است که بیشتر ساکنان آن را بودایی‌ ها تشکیل داده ‌اند و در 4 ژوییه سال 1948 استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد و پایتخت آن شهر «نایپیداو» است.
مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به جامعه المصطفی العالمیه می باشد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.